Wat is de beste looptechniek voor vetverbranding?

3 x per week ga ik sporten. Ik doe eerst een 1,5 u krachttraining (vooral het bovenlichaam, anders zijn mijn benen te moe) gevolgd door 1 u lopen. Ik loop eerst 50 minuten aan 6 km per u aan 6% helling, dan een sprintje van 5 minuten aan 10 km per en 4% helling en daarna 5 minuten afkoeling. Duurloop is het beste voor vetverbranding (denk ik) maar toch wil ik mijn spieren trainen (vandaar de helling) en mijn conditie (vandaar het sprintje). Wel moet je weten dat ik amper conditie heb.
Is dit het beste loopschema in mijn situatie? Indien niet, welke loopschema zou ik dan moeten gebruiken?
Ik heb al gezocht op het internet maar de websites geven tegenstrijdige info.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je vet wilt verbranden, is lage duursport met lage hartslag het beste. Dus stevig wandelen en zorgen dat je een hartslag van 100 tot 110 hebt. Als je een goede conditie hebt en kunt hardlopen met een lage hartslag tot 120 kun je dit ook doen, maar dan moet je echt een bere goede conditie hebben, anders zit je waarschijnlijk op een hartslag van 150 of hoger, en dan is het effect weg. Na ongeveer een uur wandelen of hardlopen met een lage hartslag ( rond 100 ) schakelt je lichaam over op vetverbranding. Als je dit gaat doen, neem dan wel wat energie mee, koeken, chocolade, banaan, broodje of iets dergelijks, als je namelijk al een eind van huis bent en wel een hongerklop krijgt kun je behoorlijk gammel worden, en dan moet je kunnen "bijtanken". Bouw dit ook langzaam op zodat je weet wat je lichaam kan en hoe je erop reageert, en elke dag kan je lichaam anders reageren, zeker als je een vrouw bent en met maandelijkse perioden te maken hebt Toegevoegd na 52 seconden: eerste zin, lage duursport moet lange duursport zijn

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100