Welke hardloopkleding het best voor de temperatuur van nu?

Ik ga zaterdag een obstacle run doen de mud edition dus met veel modder en water. Nu wordt het best koud en vraag me dus af aangezien ik morgen ervoor op stap ga wat ik nu voor zowel man als vrouw het best aan kan schaffen
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
Strong Viking? Doe ik ook aan mee.
Ritsuka
8 jaar geleden
je hebt je schoenen toch wel al gekocht en ingelopen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ritsuka ja zeker
Ritsuka
8 jaar geleden
Hoe vond je de run? Er was in elk geval genoeg modder.

Antwoorden (2)

Ah ga je naar de Berendonck?
Mijn broer doet daar normaal ook aan mee. Hij draagt dan: een fietsbroek (lang in de winter) en een T-shirt (eventueel long sleeves) schoenen met een fatsoenlijke zool maar niet met een dikke voering. Anders blijven ze enorm nat van binnen en worden ook zwaar. Je hebt speciale schoenen voor die runs maar zijn wel duur. Zoals de mud claws of Salomon heeft ook een speciale schoen op de markt gebracht voor mud runs.

Het voordeel van een fietslegging is dat deze strak om he benen zit en dus nergens achter blijft hangen. Ook heb je geen last met zwaar wordende kleding. Een losse trainingsbroek word doornat en zwaar.

Neem een paar handdoeken mee en extra kleding en schoenen. Er zijn douches (koud water) en volgens mij ook iets van een kleedhokje. Er is ook een soort van garderobe waar je je tas kan achterlaten. Anders moet je terug lopen naar de auto en waarschijnlijk staat die niet naast de finish.

Parkeren kost €5,- contant en word nergens aangegeven, pas bij de parkeerplaats dus zorg dat je dat bij je hebt.
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Dat parkeren 5 euro kost heb je allang in de mail ontvangen als info als je meedoet. Week vantevoren krijg je info over startgroep, link naar plattegrond route, routebeschrijving, parkeerinfo + kosten, etc.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dat wist ik niet. Wij gingen als toeschouwer :-)
Het is nog best frisjes, dus het is aan te raden meerdere laagjes aan te doen.
Zelf draag ik zaterdag tijdens Strong Viking het volgende:
- goed ondersteunende sportbh (als vrouw)
- thermo ondershirt
- hardloopshirt met lange mouwen
- hardloopshirtje met korte mouwen
- onderbroek van synthetisch materiaal (en mocht je normaal inlegkruisjes dragen als vrouw, niet doen tijdens de run, haha)
- Nike Dri-Fit hardloopbroek (deze is wat duurder, maar droogt heel snel weer, wat erg prettig is, ande merk kan natuurlijk ook)
- goede hardloopsokken (ik heb zelf sokken van Injinji, deze hebben de tenen apart, dit scheelt met schuren)
- trailrunning schoenen (hier gaat heel snel het water weer uit, anders loop je zo lang te soppen na een water opstakel)
- handschoentjes is ook aan te raden, ik heb zelf speciale handschoenen met extra grip op de vingers
- iets als een muts kan fijn zijn als je het snel koud hebt, zelf draag ik een bandana tegen losvliegende plukken lang haar

Het belangrijkste is dat je zoekt naar hardloopkleding die lekker snel droog is, en meerdere laagjes zorgen voor isolatie.
Niks van katoen aan! Dit word zwaar, blijft lang nat, en gaat schuren.

Neem grote tas mee die vies mag worden, paar vuilniszakken en plastic tassen voor je spullen na die tijd, paar oude handdoeken, en lekkere warme kleding voor na die tijd.
Ik vind zelf zo'n fles drinkontbijt lekker voor als ik over de finish kom, je verbruikt veel energie tijdens zo'n run, en dan kun je snel aanvullen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ook belangrijk, goed eten en drinken voor de run!
Als je te weinig hebt gedronken heb je grotere kans op kramp.
Zelf eet ik vaak lasagna avond voor de run, uitgebreid ontbijt, en uur/half uur voor de run nog een banaantje.
Tijdens een run is er over het algemeen altijd een waterpunt (of meerdere), maak hier gebruik van.

Dit vind ik zelf een hele fijne site: www.obstakels.com
Ze hebben een overzicht van alle obstakelruns, goede info over kleding, geven vaak kortingscodes en ze hebben ook een webshop met kwaliteitskleding en schoenen.

Toegevoegd na 1 uur:
schiet mij nog iets te binnen, goed je veters stricken en dubbele knoop maken! Ik heb veel mensen de schoenen kwijt zien raken bij erg modderige gedeeltes van runs.

Toegevoegd na 2 uur:
ik zie nog wat typfouten, het is natuurlijk obstakel ipv opstakel, en strikken ipv stricken. Mijn autocorrect doet soms wat raar.
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+
Ik doe geen obstakel runs, wel veel hardlopen, ik kan me in deze adviezen goed vinden
Ritsuka
8 jaar geleden
het is hardlopen met net iets extra :)
voor normaal hardlopen gelden vergelijkbare adviezen, maar daar kun je vaak met een laagje of 2 minder af, omdat je daar over het algemeen minder nat van word.