ik heb geen overgewicht maar toch loop ik hard, bouw ik ook bredere schouders op? en val ik niet meer af dan als ik nu ben?

Toegevoegd na 1 minuut:
leeftijd is 21 jaar

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Amadea
10 jaar geleden
Ik loop niet hard, maar heb toch geen overgewicht. Wat heeft het een met het ander te maken?
Ritsuka
10 jaar geleden
Met hardlopem train je je benen, niet je schouders
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens naar Dolf Jansen en je begrijpt waarom jouw vraag niet klopt. Ik heb geen overwicht maar toch loop ik hard gaat voor het grootste deel van de mensen helemaal niet op. Hardlopers zijn juist geen mensen met overgewicht.

Antwoorden (4)

van hardlopen bouw je geen stevige schouders op. als je extreem veel energie verbruikt, kan het zelfs zo zijn, dat je spierweefsel gaat afbreken. als je breed wil worden, moet je je training hier op aanpassen. fitness gericht op het bovenlichaam. tevens zal je waarschijnlijk je voedingspatroon moeten aanpassen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Dat is niet te zeggen.
Van hardlopen hoef je niet af te vallen. Vaak ga je (soms ongemerkt) wat extra eten om die extra energie die je gebruikt ook weer in te nemen.
Dan val je niet af.

Van hardlopen krijg je niet per definitie bredere schouders. Het heeft wel te maken hoe je loopt. Maar je hele lichaam wordt sterker, en dus gespierder en dat zal dan ook wel in je schouders te zien zijn.
Maar als je bredere schouders wilt, zul je die specifiek moeten gaan trainen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voor dat je breed wilt worden moet je je borsten en je armen (triceps & biceps) trainen. Later pas moet je je schouders en je rug (v körper) trainen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet wilt afvallen moet je zorgen dat je net zoveel calorieën binnenkrijgt als je verbrandt. Met hardlopen verbrand je uiteraard meer dan met stilzitten, dus zal je wat meer gaan eten.
Als het goed is vraagt je lichaam ook om meer voedingsstoffen omdat je die nodig hebt. Wanneer je zeker wilt weten dat je niet afvalt kan je bijvoorbeeld een app downloaden waarop je het bij kan houden.
CalorieTeller is een handige app. Wanneer je geen smartphone hebt kan je de site van CalorieTeller gebruiken: fatsecret.nl

Het kan zijn dat je in eerste instantie wat aankomt door hardlopen. Spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel (en zwaarder dan wanneer je geen vet en minder getrainde spieren hebt).

Van hardlopen bouw je meer aan je been- dan aan je armspieren. Voor bredere schouders hoef je niet bang te zijn of daar hoef je niet op te rekenen. Wanneer je wel graag bredere schouders wilt creëren kan je gewichten gebruiken en gericht je armen gebruiken.