Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe houd je joggen langer vol?

Mij is geadviseerd: jog 1 minuut, loop 1 minuut. Werkt deze methode ook werkelijk? Ik ben van plan om (hoe moe ik ook ben) elke ochtend te gaan joggen met misschien als enige uitzondering de weekenden. Ik ben een beginner en wil toch wel 10 minuten volhouden.

Iemand met tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg voor goede hardloopschoenen als je knieën je dierbaar zijn!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (17)

Rustig aan doen
Muziekje op
Niet te snel in het begin
En er niet te veel over nadenken :)
Haha
Werkt bij mij altijd ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter eenzelfde tempo aanhouden, begin gewoon langzaam (iets meer dan gewoon lopen) en hou dat 10 minuten vol. Ga dan stap voor stap (dag bij dag, week bij week) telkens een klein beetje sneller, wel die 10 minuten blijven volhouden. Als je voor jezelf een goede snelheid kan volhouden, verleng dan de tijd naar 12 minuten, enz..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit druist tegen de meeste beginnersschema's in. Ben benieuwd naar een onderbouwing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Broeder, ik denk dat dit juist een goede tactiek is. Gewoon wandelen houdt iedereen 10 minuten wel vol. Desnoods begin je daar mee, en bouwt het op naar snelwandelen en dan naar joggen. Want ja, ook van wandelen krijg je al echt een goede conditie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden