Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt mijn testosteronspiegel zo hoog van body building?

Sinds ik mijn levensstijl op bodybuilding aan heb gepast schiet mijn testosteron omhoog. Gaarne academisch gefundeerde argumenten en daarmee bronnen.

Bij elke aantrekkelijke dame ga ik helemaal stuk...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bij het gebruik van anabolen stijgt je testosteron spiegel, gewoon actie -> reactie dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vermoed dat dit niet door het sporten komt maar meer door de 'bijkomende' middelen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de zaadbal wordt het mannelijk geslachtshormoon, testosteron, gemaakt. Een hormoon is een stofje dat in het bloed als een soort boodschapper fungeert. Het bloed komt immers overal in het lichaam, dus een hormoon ook; aan daarvoor gevoelige organen zal de boodschapper vervolgens vertellen dat er iets moet gebeuren. Dit hormoon is er de oorzaak van dat een jongen zich in de puberteit tot man ontwikkeld, althans voor zover het de baardgroei, lage stem, grotere penis (en mogelijkheid tot erecties) en mannelijke lustgevoelens betreft.

Betreft het feite dat je achter dames aangaat is je seksuele voorkeur ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding