Waarom wordt mijn testosteronspiegel zo hoog van body building?

Sinds ik mijn levensstijl op bodybuilding aan heb gepast schiet mijn testosteron omhoog. Gaarne academisch gefundeerde argumenten en daarmee bronnen.

Bij elke aantrekkelijke dame ga ik helemaal stuk...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Antwoorden (3)

Bij het gebruik van anabolen stijgt je testosteron spiegel, gewoon actie -> reactie dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vermoed dat dit niet door het sporten komt maar meer door de 'bijkomende' middelen ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de zaadbal wordt het mannelijk geslachtshormoon, testosteron, gemaakt. Een hormoon is een stofje dat in het bloed als een soort boodschapper fungeert. Het bloed komt immers overal in het lichaam, dus een hormoon ook; aan daarvoor gevoelige organen zal de boodschapper vervolgens vertellen dat er iets moet gebeuren. Dit hormoon is er de oorzaak van dat een jongen zich in de puberteit tot man ontwikkeld, althans voor zover het de baardgroei, lage stem, grotere penis (en mogelijkheid tot erecties) en mannelijke lustgevoelens betreft.

Betreft het feite dat je achter dames aangaat is je seksuele voorkeur ;)