ik voel mijn biceps niet na een stevige training hoe komt dit?

Ik krijg geen stijfheidsgevoel de dag/dagen na een stevige training in de fitness terwijl ik dit bij andere spiergroepen wel heb hoe komt dit ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
3.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
Spierpijn is geen indicatie van een goede training
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dat is correct @Ritsuka spierpijn is geen indicatie van een goede training. Maar! Ook niet van een slechte training. spierpijn zegt voornamelijk iets over de warming-up en cooling-down
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wil je toch een extratje in je oefening; als je bicep curls doet met losse dumbells, draai dan halverwege de curl je pink naar boven (je pols draait om zijn as). Is de curl helemaal af, (dumbell het dichts bij je borstkas) draai dan met het zelfde tempo je pink weer van je af. Dan moet de dumbel weer in de 'normale' houding zijn. Stapjes (hopelijk begrijpelijk) Polsen open (je kan de nagels zien)
Bij de hoek van 90 graden van je boven en onderarm begint je pols te draaien zodat je pink naar bovdn wijst en duim naar beneden (heel ver kan dit niet, geen probleem)
Laat je arm in deze houding zakken en draai met het zelfde tempo je pols weer recht tot 90 graden gemaakt word met onder en boven arm. Als het goed is voel je deze oefening heel erg op de 'piek' van je biceps.

Het beste antwoord

een grote fout die mensen maken is het denken dat spieren gekweekt worden door 'scheurtjes'.

de grootste onzin die er is. als er 'scheurtjes'in de spieren zitten moet je naar het ziekenhuis.

wat wel zorgt voor de groei van je biceps is een hormoon.

de pijn die je voelt na een dag zwaar trainen is het melkzuur dat is vrijgekomen door verbranding. (verzuring).

als dit niet kan worden afgevoerd voel je dit. Soms een paar dagen.

goed afkoelen en je hebt het probleem niet (ik gebruik altijd sauna, koude douche, sauna koude douche, lauwe douche, als persoonlijke voorkeur)

waarom jij je biceps niet voelt? Het makkelijkste om te zeggen is, je traint niet effectief. de voornaamste reden: de afvalstoffen zijn goed afgevoerd.

omdat ik jouw persoonlijke routine niet ken noem ik toch andere mogelijkheden.

- je traint te lang op de zelfde manier, spieren herkennen de beweging en weten dit efficiënter uit te voeren waardoor het 'geen nut' ziet van groeien.

- je neemt te lange pauzes tussen de set van elke x aantal herhalingen

graag wil ik horen of je genoegen neemt met dit antwoord of dat je wilt dat ik nog dieper in je vraag duik door jouw routine / situatie dieper te analyseren door meer informatie van jou te krijgen.

Toegevoegd na 16 uur:
waarom jij je biceps niet voelt? Het makkelijkste om te zeggen is, 'je traint niet effectief'.

(Maar dat is te snel gezegd door mensen bedoel ik te zeggen)
de meest logische reden is dat de afvalstoffen goed zijn afgevoerd waardoor je de pijn niet voelt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erg leerrijk antwoord en ja hoor ik verander geregeld van oefening en gewicht
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is dit een duidelijk of goede antwoord op je vraag? :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Perfect ! :)