hoe maak je gelatine voor een surprise?

Ik moet een surprise maken voor iemand en ik wil graag een bak met gelatine met daarin een houten dolfijn (cadeau). Hoe doe ik dit handig en waarmee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daartoe kun je gelatinepoeder kopen. Bij bijvoorbeeld de Makro is dat verkrijgbaar in kiloverpakking. In supermarkten en taartwinkels hebben ze alleen kleine pakjes poeder, of gelatineblaadjes. Met 9 gram gelatinepoeder (overeenkomend met 6 gelatineblaadjes) maak je van een halve liter vloeistof een stevige gelei. Gelatinepoeder los je op in koud water dat je zo’n 20 minuten laat staan. Dan wordt het al vrij dik. Na het weken voeg je het toe aan een warme vloeistof. Gelatineblaadjes moet je zo’n 15 minuten in water laten staan. Dan worden ze heel zacht en glibberig. Je knijpt ze een beetje uit, en laat ze dan oplossen in een warme vloeistof.

Bij de supermarkt kun je gelatine blaadjes krijgen welke je kunt weken in gewoon koud water wat je dan door hetgeen doet wat gelatine moet gaan worden zoals water of andere vloeistoffen al dan niet met toevoeging van wat kleurstof. Voorbeelden om makkelijk kleurstof te maken is door toevoeging spinazienat, rode koolnat of door wortel langdurig fijn te snijden met een staafmixer en het nat daarvan toe te voegen (gezeefd). Succes ermee

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100