Wat kun je het beste eten voor een vroege krachttrainings sessie?

Als je 's avonds traint heb je al voldoende koolhydraten en eiwitten binnen (althans ik), maar als ik in het weekend vroeg wil gaan trainen voel ik me toch altijd wat slapper. Is een bord vol koolhydraten slim in de ochtend?

(Extra info)
Doel: spiermassa opbouwen met zo weinig mogelijk vet aan te komen naturel.
Tijd van sport: 10:00/11:00
Tijd van opstaan: +-09:00

8 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
8 jaar geleden
Moet je even kijken hoe dat valt.
paulus811
8 jaar geleden
Ik ben nooit topsporter geweest en zal het ook nooit worden, maar trainde altijd prima op een banaan en eventueel een granenreep met zo weinig mogelijk suiker.
Ritsuka
8 jaar geleden
zoiets klinkt inderdaad prima, en dan gelijk na het sporten uitgebreider eten

Het beste antwoord

Ik zou een licht ontbijt nemen met niet teveel complexe koolhydraten (Brinta bijv.) en genoeg eiwitten. Na je sessie kun je je lichaam direct voeden met simpele koolhydraten voor het herstel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alex1995
8 jaar geleden
Dit doe ik inderdaad als ontbijt inderdaad. Havermout/Brinta en dan met poeder van de shake (snelle eiwitten). Maar levert dit ook voldoende energie om voluit te trainen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uit je vraag constateer ik dat je ongeveer een uurtje traint? Zo ja, dan is dit meer dan genoeg. Probeer dan wel direct na je training snelle koolhydraten te eten (een banaan bijvoorbeeld) en binnen een uur na je training een eiwitrijke maaltijd te eten.

Andere antwoorden (1)

Een Big American Pizza dit is echt een wondermiddel!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alex1995
8 jaar geleden
Onderbouw uw antwoord aub.