mag je als aanvaller achter het doel van de tegenstander langs om jezelf vrij te lopen in de cirkel?

bij het weglopen van je verdediger mag je er dan voor kiezen om achter het goal langs te lopen om vervolgens weer in de cirkel een vrije positie te vinden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij is er geen regel die dit verbied! Al is het een beetje omslachtig denk ik...

Overtredingen die met een waarschuwing worden bestraft Een speler ontvangt een waarschuwing en wordt de gele kaart getoond, indien hij één van de zeven hieronder volgende overtredingen begaat: 1. onsportief gedrag; 2. het door woord of gebaar tonen het niet eens te zijn met een beslissing van de scheidsrechter; 3. herhaaldelijk de spelregels overtreden; 4. de uitvoering van een spelhervatting vertragen; 5. niet de vereiste afstand in acht nemen bij een hoekschop, vrije schop of inworp; 6. het speelveld (opnieuw) betreden zonder toestemming van de scheidsrechter; 7. doelbewust het speelveld verlaten zonder toestemming van de scheidsrechter

Bronnen:
http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/k...
Spelregels veldvoetbal Nederlandse...

Je mag niet zomaar het veld verlaten (dus buiten de lijnen treden) anders zou je ook zomaar 5 minuten op de bank kunnen gaan zitten zonder dat er iets van gezegd word. En wat mij opvalt is dat als een spel geblesseerd raakt en doorrolt buiten het veld ook het spel niet wordt stilgelegd omdat hij op dat moment 'geen deel uitmaakt' van het spel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100