Wat is bio-dansen?

In "10 jaar ik vertrek" [NPO1] is een stel naar Denemarken vertrokken en runt daar een camping. Hier in Nederland waren ze zeer enthousiaste bio dansers. Ik miste het begin van het programma... want wat is nu bio-dansen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
6.3K
SimonV
8 jaar geleden
Biodanza is een lichte en bekrachtigende vorm van persoonlijke groei. Het helpt mensen zich weer heel, liefdevol en gezond te gaan voelen.
Door Biodanza ontwikkel je heel natuurlijke en menselijke kwaliteiten zoals, vitaliteit, affectie, plezier, gezondheid, verbondenheid, creativiteit en eigenwaarde.
Biodanza beoefen je in een vaste wekelijkse groep waarin wordt gewerkt met mooie muziek, beweging en contact. Soms wordt de stem gebruikt bij de oefeningen.
Biodanza is ervaringsgericht, in een les ontstaan momenten waarop de deelnemers het gevoel hebben helemaal hier, nu en levendig te zijn. De aanpak is licht, bekrachtigend en aanmoedigend. De beoefening gedurende langere tijd, brengen diepe en blijvende veranderingen teweeg die geluk, gezondheid en voedende relaties versterken. http://www.biodanza.nl/de-definitie-van-biodanza/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat lijkt me een uitstekend antwoord, Simon.
Ivana
8 jaar geleden
Het is eigenlijk het opnieuw kind worden. Geen remmingen en bewegen naar dat je gevoel je ingeeft. Zoals een kind staat te huppelen als het een verrassing krijgt of een leuk bericht. Terugvinden wat je bent verloren. Zo komt het tenminste op mij over.
Plus voor Simon
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Links om draaiend dansen .:)

Het beste antwoord

Biodanza is een lichte en bekrachtigende vorm van persoonlijke groei. Het helpt mensen zich weer heel, liefdevol en gezond te gaan voelen.
Door Biodanza ontwikkel je heel natuurlijke en menselijke kwaliteiten zoals, vitaliteit, affectie, plezier, gezondheid, verbondenheid, creativiteit en eigenwaarde.
Biodanza beoefen je in een vaste wekelijkse groep waarin wordt gewerkt met mooie muziek, beweging en contact. Soms wordt de stem gebruikt bij de oefeningen.
Biodanza is ervaringsgericht, in een les ontstaan momenten waarop de deelnemers het gevoel hebben helemaal hier, nu en levendig te zijn. De aanpak is licht, bekrachtigend en aanmoedigend. De beoefening gedurende langere tijd, brengen diepe en blijvende veranderingen teweeg die geluk, gezondheid en voedende relaties versterken.

Ik heb het programma gezien en moet zeggen dat niet erg duidelijk werd dat dit het doel van het geknuffel en gehuppel was...
SimonV
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ongeveer halvewege het programma zag je ze met een groep in het gras dansen / springen. Dat was het biodansen. Je doet niet echt pasjes, maar je beweegt naar elkaar en met elkaar.