Waarom heb ik soms als ik kuiten getraind heb zoveel pijn in mijn voet?

Ik ben al een tijdje bezig met krachttraining en daarbij train ik ook mijn kuiten. Er zijn bepaalde apparaten/oefeningen die altijd prima gaan, maar er is er één waarbij ik achteraf soms onwijs veel pijn in de rechterkant van de onderkant van mijn linkervoet heb. In het midden van de voet, ongeveet op het hoogste punt, voelt het dan alsof er een spier verrekt of gescheurd is. De vorige keer dat ik dit had, had ik 3 dagen moeite met lopen. De oefening is een soort schuine stoel, verzwaard met gewichten, waarin je jezelf omhoog moet duwen. Het vreemde is dat ik soms helemaal geen last heb, en degene waar ik mee train voert de oefening precies hetzelfde uit en heeft nergens last van. Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Beste Jel,

Ik heb zelf ook vaak zulke dingen.

1e tip die ik kan geven is goed rekken en strekken.

2e tip probeer je kuijten te tapen.

en het kan zijn dat je hypermobiel bent, ik heb dat zelf (hypermobiliteit)
en ik belast mijn spieren om de kleinste dinge.

probeer na afloop een zo warm mogelijke douche te nemen (als je douchekop een massage stand heeft gebruik dit) als je een warme douche neemt vermindert dit de pijn (tenminste bij mij)

anders kun je nog altijd een fysiotherapeut(e) om advies vragen.