Zijn gta 4 mods schadelijk voor je xbox 360?

Zijn Gta 4 mods schadelijk voor de xbox?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Antwoorden (2)

Ja het kan schadelijk zijn voor je xbox 360.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier gaat het niet specifiek om Gta 4 mods maar over mods in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw bron gaat over de hardware modden, en de console zelf aanpassen. Maar de vraag gaat over het modden van het spel en dus alleen bestanden hiervan
Ja. Het kan zijn dat de mods meer geheugen/processorkracht gebruiken dan het spel zonder mods (door bijvoorbeeld andere kwaliteit graphics) en zo de onderdelen op maximale snelheid gaan draaien. Hierdoor wordt de spelcomputer heter en dit verkort mogelijk de levensduur.

Hetgeen wat hieronder ligt: Gameconsoles zoals de Playstation en Xbox zijn zodanig ontworpen om alle spellen die onder het platform vallen, met uitstekende verhouding qua snelheid te kunnen draaien. Normaal gesproken zal je spel dus niet haperen in tegenstelling tot een PC game.

Maar bij aanpassingen van een game kan de workload verzwaren (geheugen, processor gebruik) waardoor de console meer warmte produceert en het bovenstaande van toepassing is.

Toegevoegd na 6 minuten:
Vergeten: Mijn antwoord is erg inhoudelijk op jouw vraag of 'het schadelijk kán zijn' Maar over het algemeen is het modded van je spel niet echt schadelijk, maar is het theoretisch gezien wel mogelijk.

Je kunt je echter wel afvragen of je met de gemodde versie van je spel nog wel online kunt spelen omdat er een controle op mods kan zijn door de GTA online server. Dit verschilt nogal per mod en staat er vaak ook bij vermeld of dit wel of niet zo is. Als je erachter komt dat onlinemogelijkheden weg zijn na het modded kan je de mods terugdraaien.