IkKan ik profvoetballer worden met een late start?

Hallo. Ik ben 16 jaar en zat 4 jaar op kickbox. Nu ben ik niet zo conditioneel omdat ik niet sport. Na de zomer ga ik volle bak op voetbal Wat ik wil bereiken is profvoetballer worden. Als ik sport, ga ik voor het uiterste altijd. Maar wat ik denk bij mijn doel, is dat ik helemaal niet zo veel talent heb. Ook heb ik er nog nooit op gezeten. Ik vind mijzelf een gemiddelde speler. Dus bij deze: Kan je profvoetballer worden als je begint met trainen vanaf je 16e. Ook vraag ik me af wanneer je ermee kunt verdienen, op welke leeftijd.

Bedankt
Wat ik met gemiddeld bedoel ik dat ik met vrienden soms een aardig balletje trap
Dakj jullie wel
Ik ben van plan om mijn vaardigheden op een club dicht bij mijn huis op te bouwen. Daarna zie ik wel

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Voetbal
6.1K
Erna55
5 jaar geleden
Je hebt nog nooit op voetbal gezeten. Waarom denk je jezelf als een " gemiddelde speler " te kunnen benoemen ?

Antwoorden (3)

Voor een gemiddelde speler met weinig talent zal geen enkele profclub belangstelling hebben. Díe clubs willen alleen echt goede spelers mét talent. Talent moet je hebben, met veel trainen kun je jezelf verbeteren.
5 jaar geleden
Er zijn altijd uitzonderingen. Dit gezegd hebbend zal je naast trainen ook in het oog moeten moeten vallen van scouts. Er zijn heel veel goede voetballers die nooit prof zullen worden. Daarnaast zijn er professionele voetballers die nog een bijbaan hebben om rond te komen. Het is dus onmogelijk om garanties te geven. Als je überhaupt talent hebt en een conditie opbouwt moet je dus nog geluk hebben om gezien te worden. Dan moet er nog voldoende interesse zijn om je een redelijk salaris te geven. Het zal dus enorm moeilijk worden.
5 jaar geleden
Natuurlijk kun je profvoetballer worden!
Alleen heb jij een iets latere start waardoor je harder ervoor zal moeten werken.