Morten Olsen volgde Louis van Gaal op bij Ajax, Morten Olsen haalde heel veel nieuwe spelers bij allerlei clubs in binnen - en buitenland ( Oliseh, Arveladze, Rudy, McCarthy, Tobiasen en Michael Laudrup ) en nog een paar :))
De broertjes de Boer konden rekenen op steun van hun oude coach Louis van Gaal die coach was geworden van FC Barcelona, en heb graag wilde inlijven. Edoch wenste Ajax deze twee gebroeders niet te laten gaan.....gevolg een arbitragezaak, veel moddergooien, waaraan de broertjes de Boer heel gretig aan meewerkten, verwijten dat Olsen te weinig met eigen jeugd werkte, eigen kweek.
De boertjes zeiden in interviews dat Olsen een slechte trainer was. Enfin een grimmige slechte sfeer als gevolg en Ajax verkocht toen toch de gebroeders de Boer.
Dat werkte erg door in het team en Ajax won weinig meer nationaal en belangrijker internationaal. Daar kreeg Olsen als coach de rekening van en er volgde een ontslag.

Waarop Olsen in een interview met de Volkskrant het bestuur van Ajax afkraakt wegens gebrek aan vertrouwen.

Dat is in globale feiten de reden van ontslag van Olsen bij Ajax. Indirect door de beoogde transfers van de gebroeders de Boer, die het niet konden nalaten deze wereldtrainer publiekelijk te schofferen met 'fantasieloze oefenstof'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wegens tegenvallende resultaten.

Toegevoegd na 3 minuten:
"Het tweede seizoen in de hoofdstad werd voor Olsen een dramatisch jaar. Conflicten met de gebroeders Frank de Boer en Ronald de Boer verstoorden de rust in en rond de Arena. Aan het einde van het 1998 kwamen de witte zakdoekjes tevoorschijn op de tribune en enkele dagen later was het gedaan met de baan van Olsen."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Morten_Olsen