Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is bekervoetbal?

Ik ben niet zo heel bekend in het voetballen kijk het pas sinds een jaar, nu hoor ik heel vaak tijdens seizoenen dat er bekerwedstrijden worden gespeelt (bekervoetbal).. wat houd dat precies in aangezien het nog niet het einde is van het seizoen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
8.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bekervoetbal is een afvalcompetitie. De winnaar mag Europacup spelen als prijs. Het idee is dat alle professionele clubs en de top dan de amateurclubs mee doen. Elke ronde wordt geloot en na het spelen blijft de helft (de winnaars) over. Dat gaat zo door tot de finale. Er zijn nog wel wat specifieke regels; zo doen de eredivisieclubs de eerste ronde niet mee en mogen amateurclubs altijd thuis spelen. Ook speelt de winnaar tegen de landskampioen om de Johan Cruijff schaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ze spelen voor de KNVB beker? en als ze de eredivisie ook winnen spelen ze CL ? Of snap ik het nog steeds niet ?:P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijkste antwoord

Andere antwoorden (2)

Je hebt verschillende prijzen die te winnen zijn. De KNVB beker is een competitie tussen alle clubs die bij de KNVB aangesloten zijn. (Zo kan je plaatselijke club tegenover een club uit de Eredivisie komen te staan) en dit is dan een bekerwedstrijd en de rest van de prijzen zijn meestal competitie gericht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt bekervoetbal op alle niveaus al vanaf de F-jes. Maar degene die je op tv ziet zijn van volwassenen, daar kunnen ook amateurclubs aan meedoen maar die winnen meestal niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding