ik hoorde net met de voetbal wedstrijd franse ploeg die een koelcabine gebruik waarvoor gebruiken ze die?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Ah, de zogenaamde cryotherapie.

" Bij cryotherapie wordt het lichaam gedurende drie tot vier minuten blootgesteld aan lucht rond de −110°C tot −140°C in een zogenaamde cryokamer. De kou zorgt ervoor dat de bloedvaten vernauwen, waardoor er minder bloed stroomt. Op die manier worden ontstekingsprocessen en spierpijn vermindert. "

http://www.gezondheidsnet.nl/lopen-voor-je-gezondheid/nieuws/6842/ijzige-kou-beter-voor-herstel-sporters

Toegevoegd na 1 minuut:
En een nog betere link met de spelers van het franse elftal erbij:
"Cryotherapie verhoogt de bloedsomloop met wel 6 keer en spoelt daarmee melkzuur en andere stoffen sneller uit het lichaam, om het herstel een boost te geven."

http://www.fabalent.com/Blog/selectie-frankrijk-ondervindt-extreme-kou-tijdens-het-ek-2012-in-polen-en-oekraine.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, kijk die Ribery zitten dan :P Goed antwoord!

Andere antwoorden (4)

Met trainen hebben sommige spelers het veel te warm.Dan gaan ze in een koelcabine om af te koelen.
Zal beter zijn voor hart en bloedvaten.
11 jaar geleden
Het bovenstaande antwoord klopt, maar de cijfers niet helemaal:
In de frans cabine bedraagt De temperatuur 60-110 graden celcius, ze blijven hier anderhalf tot drie minuten inzitten. Dit doen ze vlak voor dat ze naar bed gaan om beter te slapen en eventuele blessures te verminderen. Het schijnt goed te zijn voor je bloedsomloop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via google vond ik met de zoekterm -koelmachine-
Diepenbeeks toestel gaat pijn en zelling tegen. Zie bericht Kurt Meers. Dit is de eerste keer, dat ik meedoe.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om aftekoelen