FC Eindhoven staat nu 3e in de Jupiler League. Zijn ze al geplaatst voor de nacompetitie (Play-offs) ?

FC Eindhoven is in de 1e periode als 2e Geëindigd achter Zwolle die nu al kampioen is. Sparta en Helmond Sport hebben ook al een periode titel. FC Eindhoven is dus niet meer in te halen door een team zonder periode titel. Zijn ze aangezien deze unieke situatie al geplaatst voor de nacompetitie ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Ja, ze zijn al geplaatst, net als Den Bosch.

"De Jupiler League is ingedeeld in 4 verschillende perioden. Deze bestaan elk uit 7 of 8 wedstrijden en na elke periode is er bekend welke club dan de meeste punten heeft verkregen. Deze club zal dan meedoen aan de nacompetitie als periodekampioen.
Als een club al eens periodekampioen is geworden of als deze club kampioen wordt van de Jupiler League en dus promoveert naar de Eredivisie zal deze plaats doorschuiven naar de volgende beste club. FC Zwolle is na de 32 speelronde kampioen geworden: hierdoor zullen FC Eindhoven en FC Den Bosch de periodekampioen worden van periode 1 en 2."

http://sport.infonu.nl/voetbal/95469-nacompetitie-eredivisie-2011-2012-promotiedegradatie.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie correcte uitleg en een link met meer informatie.

Andere antwoorden (2)

Weet niet hoe dit precies zit. Maar weet wel dat ze al geplaatst zijn voor de nacompetitie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nummers 2 tot en met 9 van de 1e divisie mogen sowieso aan de nacompetitie deelnemen. FC Eindhoven kan absoluut niet meer worden ingehaald en buiten de top 9 vallen, want er zijn nog slechts twee wedstrijden te gaan. Slechts Helmond Sport kan nog 3e worden. Bovendien neemt FC Eindhoven een periodetitel van FC Zwolle over. Het is trouwens van belang om zo hoog mogelijk in de 1e Divisie te eindigen, want dan mag je de 1e play-off ronde overslaan. Zelf verwacht ik dat de Eindhovenaren vrijdag tegen Fortuna Sittard winnen en misschien zelfs haar positie verbeteren (2e plaats !). Recentelijk heb ik Telstar-FC Eindhoven gezien en vond de blauwwitten niet zo sterk spelen. Maar de club heeft mijn sympathie en ik kom ook graag in het Jan Louwerstadion. Veel succes toegewenst & Eindhoven zal wezen !