Mag je op de trilplaat in de sportschool met een pacemaker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
8.3K

Het beste antwoord

Wanneer mag je geen trilplaat gebruiken?

Gezien de hoge graad van trillingen kan niet iedereen op een trilplaat trainen. Gebruik de trilplaat niet in geval van:

Zwangerschap
Acute trombose
Hart- en vaataandoeningen
Recente wondes ten gevolge van een operatie
Kunstgewrichten en/of ledematen
Acute hernia, discopathie, spondylolyse
Diabetes
Epilepsie
Ernstige migraine
Pacemaker
Onlangs geplaatste schroeven, metalen platen en/of een spiraaltje
Tumoren
Retinal Detachment
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De trilplaat beinvloedt de werking van de pacemaker niet. De pacemaker wordt alleen gestoord door sterke elektromagnetische straling. Die wordt niet afgegeven door een trilplaat. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het zeker niet doen...De trillingen die het apparaat veroorzaakt komen overeen met de trillingen die je hart maakt als het op hol slaat (fibrilleren) Hij zou daardoor verkeerde therapie kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet doen

je valt er niet veel van af

en is niet zo gezond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker niet slim om wat dan voor afwijkends te doen zonder de cardioloog te hebben geraadpleegt.