Krijgt een tweede speler ook een gele kaart nadat de onelove-band wordt overgedragen ?

Stel een aanvoerder draagt de onelove aanvoerdersband en pakt/krijgt daar een gele kaart voor.
Wanneer hij dan zijn aanvoerderschap overdraagt aan een andere speler dan komt er normaal gesproken geen nieuwe aanvoerdersband op het veld, maar verhuist, de band simpelweg van arm. Dat is in dit geval dan dus de onelove-band. Krijgt die tweede speler dan in principe ook weer geel ?

Het beste antwoord

Ja. Het maakt niet uit wie de band draagt. Alle spelers die een One Love-armband dragen tijdens de Qatar World Cup lopen het risico om voor de aftrap een gele kaart te krijgen wegens het overtreden van de FIFA-regels.
Overigens zijn deze FIFA-regels - helaas - terecht omdat het politieke statements zijn, zoals hier wordt uitgelegd:
https://goeievraag.startpagina.nl/forum/topic/2608239/discussie-over-onelove-armbandje-om-zo-de-website-te-ontzien-van-discussie/
Toegevoegd op 24 november 2022 11:25: tekst
SimonV
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
"... voor de aftrap"
Dus daarna heeft het wisselen van de aanvoerdersband dus geen effect meer ? In de zin dat daar opnieuw een kaart voor uitgedeeld kan worden.
Begrijp ik dat goed ?
tinus1969
een jaar geleden
Als dit de fifa regels zijn, bevestigt dat keurig de relevantie van de onelove armband.
SimonV
een jaar geleden
FIFA:
Spelers die deze armbanden dragen, kunnen een boete of gele kaarten krijgen.
https://www.givemesport.com/88086014-world-cup-2022-one-love-armbands-could-reportedly-lead-to-players-being-punished
LeonardN
een jaar geleden
www.thefa.com/football-rules-governance/lawsandrules/laws/football-11-11/law-4---the-players-equipment
Met regel 4,5 en 6 kan je wel redeneren dat je niet ongestraft armbandjes kan gaan uitwisselen.
Degene met het statement(armband) zal het veld af moeten (6) om daarna weer correct gekleed terug te keren.