Ik krijg vaak tijdens hardlopen last van warme tenen. Alsof ze zeg maar liggen te koken in m'n schoenen. Iemand advies?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
3.5K

Het beste antwoord

Een hardloper vergt veel van z'n voeten.
Hardlopen kan erg gezond zijn maar ook veel schade aan je rug, benen en voeten toebrengen.

Het probleem dat jij omschrijft zou veroorzaakt kunnen worden door wrijving.

Die wrijving kan weer ontstaan door onjuist schoeisel, verkeerde sokken of een verkeerde loophouding.
Neem je probleem serieus, ga niet zelf sleutelen maar vraag een goed advies bij een pedicure of een podoloog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je moet namelijk 1 tot 1 1/2 maat groter kopen dan je werkelijk maat omdat je je voeten minimaal een centimeter groeit in omtrek veters niet te strak (knelt af)sinds dien nergens meer last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovenstaand antwoord klopt helemaal, maar als je al geschikte schoenen hebt kun je je ook afvragen of je misschien te dikke sokken draagt.

Daarnaast; als je een voorvoetlanding gebruikt (bij iedere stap landen op de bal van je voet in plaats van op je hiel) is vrij normaal en zal vanzelf over gaan naarmate je aan deze manier van rennen gaat wennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk eraan dat als je sokken aantrekt, deze minimaal 1 keer in de wasmachine hebben gezetten! Anders staan je voeten in de fik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin met de aanschaf van goede hardloopschoenen, deze ventileren beter en je zult er dus minder warme voeten van krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je tenen(voeten) ook insmeren met speciale warmte afvoerende zalf van GEHWOL( niet te dik) ik gebruik dat zelf ook altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te nauwe, goedkope slecht ventilerende schoenen, verkeerde looptechniek. Probeer ook eens het gebruik van speciale loopsokken.