hoe kun je een tentstok buigen?

ik wil een tentstok licht buigen (6graden). Hoe kan ik dat het beste doen, zonder dat de stok beschadigd. Moet je de stok verwarmen alvorens te buigen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
4.4K
Amadea
9 jaar geleden
Wat voor soort stok betreft het, telescoop of inschuif, lichtgewicht of een ouderwetse?

Antwoorden (2)

Leen (of koop maar dat is een dure grap) een pijpenbuiger
Dat is een hulpmiddel om waterleidingen te buigen.

In een aantal diktes te krijgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
De buiger voor 15 mm zou geschikt moeten zijn.

Ik ga er dan van uit dat je zo'n (ouderwetse?) aluminium holle buis tentstok bedoelt. De moderne telescoop glasfiber tentstokken zijn gewoon buigzaam van zichzelf.

Er bestaan ook RVS tentstokken die zijn mogelijk niet te buigen met zo'n pijpenbuiger omdat ze te sterk zijn maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb zelf wel eens kunststof electriciteits buizen ermee gebogen, geen prima, mooie ronding, zonder knik

Toegevoegd na 5 minuten:
Verwarmen is dan niet nodig
9 jaar geleden
als je geen buigenapp . Kan vinden of niet de juiste buig mal. Kan je ook de te buigen buis vol doen met droog zand en aan weerszijden de buis voorzien van een kurk. Nu kan je de buis licht buigen zonder dat deze zal knikken