Hebben wielrenners nooit pijn aan hun edele delen?

Ja..Zo uren op een zadel zitten..Dat zal toch niet goed doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik heb in het verleden jarenlang aan wielrennen gedaan, op vrij hoog niveau, en heb daar eigenlijk nooit echt last van gehad, ook niet wanneer ik ritten reed van meer dan 220 km op een dag. Soms wel even last van mijn kont, maar verder niet. Een goede wielerbroek heeft trouwens een heel zacht en comfortabele dikke (vaak opgevulde) zeem in het kruis, die het zitten zachter maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor ieder kontje is er tegenwoordig wel een bijbehorednd zadel.

Andere antwoorden (2)

Ja zeker die hebben vaak pijn, er zijn ook allerlij speciale zadel te koop om het probleem te omzeilen.
Ik heb het nu niet over het kweken van zitvlees!
p.s. Dames hebben er net zo goed last van.

Voor meer info zie link:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn pa die wielrent ook en die heeft soort kussentjes bij zijn edele delen en bij zijn kont.