Wat bedoeld men als er in het betaald voetbal over ''provincieclubs'' word gepraat?

Ook is dit altijd met een denigrerend ondertoontje...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Antwoorden (5)

Martin Jol legt dit 'fijntjes' uit. Hij gaf op de officiële website van de Amsterdamse club aan wat de verschillen tussen Ajax en PSV zijn. `PSV is een provincieclub, wat Feyenoord duidelijk niet is en Ajax al helemaal niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Clubs van buiten de randstad zogenaamd minder opvallend simpel qua bestuur organisatie vanuit oogpunt media gezien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat er een duidelijke definitie van een provincieclub is. Zo vindt ik bijvoorbeeld de Graafschap een echte provincieclub. Dat is een club met veel spelers uit Gelderland, met een mooie groep supporters uit Gelderland en je komt ze nogal eens tegen in de provincie. Heerenveen ook zo'n voorbeeld, al wordt dat wat minder door alle buitenlandse spelers die er tegenwoordig rondlopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een Amsterdammer is de rest van Nederland provinciaal. Amsterdam beschouwt zichzelf als een wereldstad. Sorry, het is eigenlijk net als Eindhoven een groot dorp in vergelijking met Tokio.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon kift. De randknakkers zien al jarenlang met lede ogen aan hoe goed de provinciaaltjes het doen en gaan daarom maar een beetje zuur doen, daar zijn ze goed in.