waaruit bestaat de mist die in discotheken gebruikt wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knap dat ze antwoord kunnen geven je hebt namelijk wel 50 verschillende rookmachines of Hazers met minstens zoveel soorten vloeistof zowel op olie als water basis en dat je er last van je keel krijgt is iets psychisch met moderne machines en vloeistoffen kan dat niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow ja waar geen antwoord op komt is psychisch, dat is wel overzichtelijk dan. Nou de andere reacties zeggen dat het toch echt reacties aan je luchtwegen kan geven.

Het beste antwoord

Op de Duitse Wiki (klik bij Nederlandse link linksonder op "Deutsch") vind ik dat voor gebruikelijke rookmachines (Nebelmaschinen) een vloeistof wordt gebruikt die hoofdzakelijk uit gedestilleerd water en propyleenglycol bestaat.
Doe gezondheidsraad is van plan een advies af te geven voor maximale toegestane blootstelling aan propyleenglycol omdat de conclusie is dat het ongewenste effecten op de luchtwegen heeft.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volledig +bronvermelding

Andere antwoorden (1)

Uit propyleenglycol:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=56533
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok geen onschuldig goedje dus, dat verklaart mijn keelpijn enigzins. Bedankt je voor reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent mij altijd net voor :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja zoiets