Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waaruit bestaat de mist die in discotheken gebruikt wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
727
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knap dat ze antwoord kunnen geven je hebt namelijk wel 50 verschillende rookmachines of Hazers met minstens zoveel soorten vloeistof zowel op olie als water basis en dat je er last van je keel krijgt is iets psychisch met moderne machines en vloeistoffen kan dat niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow ja waar geen antwoord op komt is psychisch, dat is wel overzichtelijk dan. Nou de andere reacties zeggen dat het toch echt reacties aan je luchtwegen kan geven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de Duitse Wiki (klik bij Nederlandse link linksonder op "Deutsch") vind ik dat voor gebruikelijke rookmachines (Nebelmaschinen) een vloeistof wordt gebruikt die hoofdzakelijk uit gedestilleerd water en propyleenglycol bestaat.
Doe gezondheidsraad is van plan een advies af te geven voor maximale toegestane blootstelling aan propyleenglycol omdat de conclusie is dat het ongewenste effecten op de luchtwegen heeft.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volledig +bronvermelding

Andere antwoorden (1)

Uit propyleenglycol:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=56533
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok geen onschuldig goedje dus, dat verklaart mijn keelpijn enigzins. Bedankt je voor reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent mij altijd net voor :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja zoiets

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding