Kan een hartslagmeter worden beïnvloed door een telefoon?

Hallo,

heb onlangs een hartslagband gekocht die verbind met een fietscomputer. Nu gebruikte hem even los van de fiets om te kijken hoe de hartslagmeter werkte, en ik had het gevoel dat als mijn telefoon er tussenin lag dat het signaal niet meer helemaal goed werd doorgegeven van borstband naar fietscomputer. Kan dit kloppen? En zo ja, moet ik de telefoon dan echt een aantal meter verderop neerleggen of is dat overdreven.

Gr. Ludo

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

als je met je telefoon ertussen een afwijking ziet dan zonder telefoon dan zullen de signalen van de telefoon de signalen van borstband naar fietscomputer verstoren waardoor dat signaal verkeerd aankomt.
dan is het slim dat je je telefoon er wel een stuk vandaan houd. een paar meter verderop neerleggen zorgt er wel zeker voor dat het signaal niet meer gestoort word maar als je hem bijvoorbeeld in je broekzak doet zal het signaal van de telefoon het andere signaal al een stuk minder storen en misschien wel helemaal niet maar dat ligt ook aan het soort telefoon enz.