Hoeveel auto's kan je parkeren bij de Efteling?

Bij de Efteling heb je een groot parkeerterrein. Kosten voor parkeren 10 euro.
Ik vroeg me af wat ze per dag / jaar aan parkeerkosten binnen halen en daar kom je als eerste op de vraag "hoeveel parkeerplaatsen zijn daar?"

Mocht iemand ook weten hoeveel ze dat oplevert op dag / week / maand of jaarbasis, ben ik daar erg in geinteresseerd.

9 jaar geleden
in: Sport
7.9K
bamibal
9 jaar geleden
Ik denk dat wel meer afdelingen dat weten. Je kunt zelf ook een aardige inschatting maken met de beelden van Google Earth.
https://www.google.nl/maps/place/Efteling/@51.650652,5.049746,795m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x47c696a9aff44307:0x443bdab1ed5cb89a
Thecis
9 jaar geleden
Kan inderdaad ook een kwestie zijn van tellen.
En veel van de jaarstukken (en ook details) zijn openbaar alleen weet ik niet waar ik ze kan vinden. En voor hetzelfde geld is hier iemand die inside information heeft en daar zijn / haar licht over kan laten schijnen...
HeerVoldemort
9 jaar geleden
1 ding weet ik wel, ik heb een paar keer voor Brinks gewerkt om parkeermeters leeg te halen. Het is erg rendabel om eigenaar te zijn van een betaald parkeer terrein. Kassa!!!! €€€€€€
Thecis
9 jaar geleden
Er kan misschien veel geld binnen komen, maar ik heb geen flauw idee wat het onderhoud kost. Dus ondanks dat het kassa is, zou de winst best laag kunnen zijn (denk het niet hoor, maar feit is wel dat inkomsten niet hetzelfde is als winst).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onderhoud is niet veel voor een parkeerplaats
Als het park vol is komt er dus al €100.000 aan parkeergeld binnen tikt toch serieus aan op jaarbasis

Het beste antwoord

De efteling heeft een hoofd-parkeerterrein, plus een aantal extra terreinen om grote drukte op te vangen. Bij elkaar zijn dat ongeveer 10.000 plaatsen.
bamibal
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Goed antwoord.
Kan je toevallig ook de gemiddelde bezettingsgraad achterhalen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de periode vanaf 11 december 2009 - met een pauze van twee maanden
voorafgaand aan het eindeloze Eftelingseizoen - heeft Efteling Bosrijk zo'n
60.000 gasten ontvangen. Dat komt overeen met een bezetting van ongeveer 40
procent over die tien maanden. Was Efteling Bosrijk in de koude maanden
februari en maart ook open geweest dan was die bezettingsgraad
waarschijnlijk nog iets lager uitgevallen. Mogelijk komt men bij de
Efteling uit op een hogere bezettingsgraad doordat accommodaties door
minder personen gebruikt worden dan waarvoor ze geschikt zijn, maar
desalniettemin moeten de cijfers stiekem een kleine tegenvaller voor de
Efteling zijn. Bovendien moeten we rekening houden met de mogelijkheid dat
het Efteling Hotel minder gasten heeft kunnen verwelkomen door de
concurrentie van het nieuwe vakantiepark.