Hoe noem je zo'n veer waarmee je kunt schrijven?

Ik wil graag weer een keer met een veer en inkt schrijven, maar ik kan niet vinden hoe zo'n veer heet en waar je die kunt kopen/bestellen. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
6.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er nog één liggen, met inkt, geloof ik.
Mag je zo hebben.
Hij is nog zwart ook.

Antwoorden (10)

gewoon een schrijfveer

Toegevoegd na 1 minuut:
ik kan helaas geen winkel vinden waar je ze kunt kopen maar je zou eens kunnen kijken bij de betere boekhandel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
een ganzenveer noemen wij dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger werd er vn met een ganzenveer geschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een schrijfveer.
Idealerwijs als ganzeveer, maar ook als kalkoenveer (http://www.satique.nl/page9.php?view=productPage&product=83&category=4) verkrijgbaar.

http://www.heksenshop.nl/?menu=category&categoryID=314487
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hierboven al staat heet dat een ganzenveer. Ze zijn bij de zeer goede hobbyzaken verkrijgbaar. Echter, een kroontjespen heeft diezelfde schrijfwijze als een ganzenveer. Een kroontjespen + inkt kan je bij de goede boekhandel halen (geen Bruna)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er zelf een wil maken van een mooie veer, kun je op internet tips vinden door te zoeken op quill, zo heet zo'n schrijfveer namelijk in het Engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorspronkelijk heette zo'n veer gewoon een pen. Ze worden namelijk van de slagpennen uit de vleugels van grote vogels, meestal ganzen, gemaakt. Ook ganzenveer, of ganzeveder in oud-Nederlands, kom je tegen.

Ze zijn via internet te bestellen (zie onderste link) maar je zou ook eens bij een poelier kunnen informeren. Ganzenveren zijn de beste maar ik lees her en der dat ook slagpennen van andere vogels wel gebruikt worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor kalligrafie wordt nog steeds de voorkeur aan ganzenveren gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ganzenveer! Met een mes een puntje aan slijpen en een spleetje in het midden snijden net als bij een vulpen en schrijven maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ganzenveer.