Is de straddle een populaire onderdeel van atletiek in Nederland?

Nog steeds voor werkstuk LO want de mevrouw vond mijn uitleg: 'Nee, want er zijn niet veel mensen die voor hun werk de straddle doen (hoogspringers) , dus zijn er ook niet zoveel mensen die daar naar kijken.' Niet goed.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een techniek bij het onderdeel hoogspringen van atletiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een rolsprong,tenminste in de atletiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verder gaat het over opties in de olie,maar ik denk niet,dat dat onder atletiek valt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry,niet in olie ,maar gewoon opties.

Het beste antwoord

De straddle (rolsprong) werd vaak gedaan vóór de opkomst van de Fosburyflop. Er is enig verschil van mening over wat nu echt de beste hoogspringtechniek is, de rol of de flop. Beide hebben voor- en nadelen en het schijnt dat voor sommige springers de rol toch iets beter zou zijn. Omdat de flop gemakkelijker te leren is, zeker door kinderen, wordt de rolsprong echter zelden meer uitgeprobeerd. Bij beide technieken is het, althans volgens de biomechanische theorie, mogelijk dat het zwaartepunt onder de lat doorgaat, terwijl de springer er overheen gaat.