Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een zeemeerman ook een staartvin, net zoals een zeermeermin?

Mijn kleine nichtje wil een zeemeerminpop en nu heeft ze bedacht dat ze ook een zeemeermanpop wil om ermee te spelen. Bestaan die poppen eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jazeker bestaan die. Hij heet Mer-Man en hij heeft geen staartvin. Wel een handig broekje voor ... uh, ja waarvoor eigenlijk? Zie de link hieronder.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier toch een met staart, maar ik weet niet waar je die kunt kopen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een meermin is in principe een man vanwege de uitgang -min. Dat betekent min of meer vrouw, vergelijk mermaid in het Engels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, een zeemeerman heeft ook een staartvin.
Maar een zeemeermanpop heb ik nog nooit gezien. Die bestaan volgens mij niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, want ze bestaan net zoals zeemeerminnen niet...dus...nee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn de zeemeermannen er pas veel later bijbedacht. Zeemeerminnen werden gezien door middeleeuwse zeelieden, die maandenlang op zee waren, en ze zingend op de rotsen zagen zitten, terwijl ze hun lange haren aan het kammen waren. In die tijd gingen vrouwen nog niet naar zee : pas in de tijd van de passagiersschepen en de emigratie naar de Nieuwe Wereld 'mochten' ze mee, want ze brachten ongeluk aan boord van een schip...

Misschien kan je zelf een mooie zeemeerman maken voor je nichtje?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even los van het feit dat het natuurlijk sprookjesfiguren zijn, behoren zeemeerminnen en zeemeermannen natuurlijk tot de zelfde soort, en DUS hebben ze ook gelijkvormige lichamelijke kenmerken.
En ja, dus hebben zeemeermannen ook een vissenstaart.

Vraag me alleen niet hoe ze precies kleine zeemeerbabietjes maken, want dat is me niet helemaal duidelijk......zo antropomorf zijn ze nu net weer niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of die poppen bestaan overigens weet ik niet. Er zijn wel zeemeerminbarbies , maar alleen meisjes. Je kunt er natuurlijk zelf wel eentje maken, breien of haken ofzo. Of je haakt/breit/naait alleen een staart; voor Ken.

Toegevoegd na 4 minuten:
En kijk eens wat ik gevonden heb....inderdaad wel zelfmaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee!

Een zeemeerman heeft een schroef.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat hebben ze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding