Is krachttraining beter als je wilt afvallen?

Is krachttraining beter voor je als je wilt afvallen? Of is dat cardiotraining?

Weet jij het antwoord?

/2500

Krachttrainibg geeft je meer spermassa. En meer spiermassa betekend meer verbranding in rust. Op de lange termijn is het beter. Meer spiermassa is ook op latere leeftijd gezonder, ouderen breken minder botten. Toegevoegd na 1 minuut: Ik bedoel afvallen als in strakker worden en een kleinere kledingmaat krijgen, niet wat de weegschaal aangeeft. Met meer spermassa kun je zwaarder worden volgens de weegschaal, maar wel een slankere taille hebben. Toegevoegd na 2 minuten: Zelf doe ik een combi, 2-3x in de week krachttraining, en ook iets van 2x in de week cardio voor conditie op te bouwen.

Ligt eraan of je vet wil verliezen. Door krachttraining neemt je spiermassa toe dus zul je daardoor ook iets zwaarder worden maar met krachttraining verbruik je veel meer calorieën dan alleen cardiotraining dus als je vetmassa wilt verliezen is krachttraining zeker aan te raden. Persoonlijk raad ik je droog trainen aan (middelmatig gewicht, veel sets en veel herhaling, weinig rust) of gewoon met hoge intensiteit trainen want daar zal je veel meer calorieën gaan verbruiken. Ook raad ik je aan niet alleen maar krachttraining te doen maar daarnaast ook nog cardio te doen. (Hardlopen is het best)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100