Ik lees arikelen over " fat ass cardio syndrome" waarin staat dat cardio er voor zorgt dat je vet opslaat, zou het kloppen?

Ik spin al meer dan een jaar, twee keer per week, in combinatie met pilates en af en toe loop ik hard, zomaar een klein rondje van twintig minuten. Mijn doel is om een kledingmaat af te vallen en om minder futloos te zijn, beiden tot nu toe niet gelukt, sterker nog, ik pas vele broeken van vorig jaar niet meer. Ik heb nu sterke twijfels over mijn " gezonde gewoonten" , wie herkent dit of weet er meer van? Ik ben 1.70, en weeg 68 kilo, ben eind dertiger. Ik begrijp ook wat gezond eten is, leef regelmatig en rook niet etc.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit probleem kan meerdere oorzaken hebben: - Je lichaam heeft spiermassa opgebouwd, waardoor je niet/nauwelijks bent afgevallen. Je bovenbenen passen dan niet meer zo makkelijk in je skinny jeans en die laarzen over je kuiten krijgen is ook lastiger :-) - Het fat ass cardio syndrome, maar op een andere manier dan jij omschrijft. Je lichaam slaat echt geen vet op doordat jij intensief sport - je krijgt echter wel honger van intensief sporten. Het kan dus zijn dat je (ongemerkt) meer bent gaan eten, waardoor je alsnog meer calorieen binnenkrijgt dan je met sporten verbrandt. Wat kun je daaraan doen: je eetpatroon monitoren en zonodig aanpassen (lees: iets minder eten). Verder zou je iets meer aan krachttraining kunnen doen. Je verbrandt calorieen, maar het maakt je minder hongerig dan cardio. - Wat ik ook lees, is dat je je niet fitter bent gaan voelen. Dat is erg jammer! Wellicht hangt dat ook samen met het feit dat je niet afvalt? Ik zou zeggen: geniet in de eerste plaats van het sporten, dat is hartstikke goed voor je. Probeer een beetje te letten op de hoeveelheden die je binnenkrijgt en op wat je eet. iemand die veel sport, moet ook genoeg eiwitten binnenkrijgen! Neem direct na het sporten een bakje yoghurt met fruit. Goed voor je herstel, en je hebt de rest van de dag/avond ook minder trek in andere dingen.

Het klopt niet. Ik heb geen theorie, maar dat weet ik uit ervaring. Tips Ik weet uit ervaring dat ik ongeveer 20 minuten nodig hebt voor een warming-up. De eerste 20 minuten verlies ik alleen maar vocht. Mijn cardio training is met een hartslagfrequentie van 60% tot 70% van de max. In deze zone verbrand je vetten. Ga s morgens joggen zonder ontbijt. Je lichaam haalt energie uit vetten. En houdt je vetpercentage in de gaten. Het kan zijn dat je spieren zijn toegenomen door spinnen en korte hartloopsessies. Ik jog tot 45min, vanaf dan zal spieren afbreken. Train verantwoord! Blessures zitten in een klein hoekje.

Als je het hele jaar al precies dezelfde hoeveelheid sport beoefent krijgt je lijf geen prikkels meer,het is gewend aan deze vorm van beweging,en als je daarbij ook vrijwel altijd hetzelfde eet zal je ook niet gewicht verliezen. Kan zijn dat je toch meer calorieén gebruikt dan verbruikt of meer spieren ontwikkeld. Je zou of meer moeten gaan bewegen en/of anders of lager in calorieverbruik moeten gaan en kijken of dat wat oplevert.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100