Hoe heet het voetbalstadion dat in Madurodam op schaal is nagebouwd?

In Madurodam staat een miniatuurweergave van een voetbalstadion. Echter staat hier geen bordje bij van welke club dit stadion is of hoe het heet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
12.5K

Antwoorden (3)

"Omdat PSV (lees: Philips) Madurodam niet meer sponsort zal het stadion uit de miniatuurstad gaan verdwijnen op termijn (de ArenA komt er waarschijnlijk voor in de plaats). Tot die tijd staat het er nog, al zijn de rood-witte kleuren inmiddels vervangen door andere kleuren en is het omgedoopt van Philips Stadion naar Madurodam Stadion."

Dit is geschreven in 2008, dus of die opmerking over de ArenA nog juist is, durf ik niet te zeggen!
9 jaar geleden
Het betreft het stadion van PSV uit Eindhoven. Het is een model van het stadion uit de tachtiger jaren van de vorige eeuw. Ze noemen het daarom maar het Madurodamstadion.
Amadea
9 jaar geleden
Dit Stadion is het PSV-stadion Eindhoven. Het stadion is echter gebasseerd op het vroegere stadion van PSV want het echte stadion van nu ziet er al wat anders uit.

2 Foto'tjes in de bijlage van de Madurodam versie en het echte stadion van vroeger.

In 1987 hebben zelfs Frits Philips samen met twee voetballers de feestelijke opening bij gewoond van dit stadion in Madurodam. Foto : http://images.memorix.nl/hga/thumb/660x660/bfff3b15-55d1-40e1-ba03-bb810ade5ed9.jpg