Zal het Nederlandse voetbal een stap vooruit gaan als Nederland wereldkampioen wordt?

Met Nederlandse voetbal bedoel ik Eredivisie en Jupiler leaugue

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (6)

Ha, die Dalen2;

Nee, het is juist andersom: als Oranje het WK wint is dat mede een gevolg van de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voetballers die al veel verdienen, worden niet door NL clubs aangetrokken, elders krijgen ze veel meer. Maar jong talent zal zich wel eerder tot NL aangetrokken voelen. Ik denk dus dat er wel een positief effect is, maar of je dit zult merken???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het juist niet goed is voor het 'Nederlands' voetbal. Want de spelers van Nederland vallen dan extra op en krijgen plekken in buitenlandse teams aangeboden die meer betalen. Dus de beste voetballers gaan dan vertrekken naar 't buitenland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet op korte termijn ,maar wel op lange termijn.
Alle jeugd zit bij de wedstrijden van het ned elftal voor de tv.
Sommige zullen hierdoor aangespoord worden zelf te gaan voetballen.
Of als doel stellen ook ooit in het ned elftal te komen.
Wat weer gevolg heeft dat nieuw talent zich ontwikkeld,wat weer belangrijk is voor de toekomst.
En nergens ter wereld staat een land zo massaal achter een elftal.
Maar voor onze eredivisie zijn wij helaas een kweekvijver ,omdat we gewoon de goeie spelers niet in nederland kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want het meeste geld zit toch echt in het buitenland, kijk alleen maar naar de tv inkomsten van bijv. clubs uit Engeland, Spanje en Duitsland. Daar kunnen de Nederlandse clubs nooit tegenop. De betere spelers zullen altijd voor de grotere competities met hogere salarissen kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat heeft nagenoeg geen invloed op de vooruitgang van het Nederlandse betaalde voetbal. Immers de meeste van de jongens die de wereldtitel gaan halen :), werken al voor een buitenlandse club en zijn dus al onttrokken aan de Nederlandse speelvelden. Daarbij heeft Nederland ook één van de beste jeugdopleidingen ter wereld, zo niet de beste, en zullen er meer vertrekkende, dan binnenkomende spelers zijn. Dus echt talent zal via de jeugdopleiding van bijvoorbeeld Ajax, Feijenoord of PSV, een paar jaar rijpen in de A selectie en dan doorstromen via Europese bekerwedstrijden naar buitenlandse clubs.
Daar maken ze furore en worden dan uitgeselecteerd om in het grote Oranje te gaan spelen, waarmee ze dan kunnen proberen de titel te prolongeren :))

Kijk naar de huidige selectie van het Nederlands elftal, van der Wiel ( Ajax ), Stekelenburg ( Ajax ) , Ooijer ( clubloos ), Gio ( Feijenoord ), Affelay ( PSV ), Schaars ( AZ ),
De Zeeuw ( Ajax ), Vorm ( FC Utrecht ), Boschker ( FC Twente ). De rest van de selectie is 'buitenlands grootverdiener'. Neem daarbij de afbouwende Gio(35), de clubloze Ooijer (36), Boschker (39), die zijn allemaal aan hun laatste kunstje bezig en derhalve actief in het Nederlandse betaalde voetbal.
De andere 14, en dat zijn dan ook nog eens de 14 'vaste basis-kandidaten', hebben behoudens als het einde in zicht komt van hun internationale carrière, helemaal niets meer met het Nederlandse betaalde voetbal te maken.

De enige invloed welke het zou kunnen genereren is het , 'tot de verbeelding sprekende, en daardoor net zo goed willen worden als......".

Per saldo verdwijnt het mooie clubvoetbal in Nederland, vertrekken de echte talenten naar het buitenland, iets wat het interland voetbal en kampioenschappen voor Nederland wél ten goede komt overigens, maar clubsgewijs gaat er geen team in Nederland op vooruit bij een eventuele wereldtitel van Oranje.