Waarom dragen sommige mannelijke voetballers een (soort van) BH?

Ik zag het al meerdere malen bij verschillende spelers dat ze een soort van BH dragen (zie afbeelding). Waartoe dient dit?

Picture for question
7 maanden geleden
in: Voetbal
2.3K

Antwoorden (1)

Dat is geen (sport)beha, maar een een activity tracker die een GPS tracking systeem en/of LPM (Local Position Measurement) technologie bevat. Vaak is deze verbonden met een hartslagmeter. Na afloop van de training of wedstrijd kan de staf de gelopen afstand, snelheid, acceleratie, deceleratie, dynamic stress load en nog veel meer data van de betreffende speler bekijken. Daardoor krijgen ze een goed beeld van de fysieke gesteldheid van de voetballer. Een gps-vest wordt het genoemd.
Amadea
7 maanden geleden