Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Fitness/krachttraining gezond?

Is het gezond/ongezond? Wat doet het met je lichaam? Of is het meer een trend/rage van deze tijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
739

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor is heel gezond. Ik doe het al zo een 22 jaar en ben zo sterk als een beer en voel mij superfit op mijn 40-ste
Als er iemand gaat verhuizen en er zware dingen getild moeten worden dan weten ze Edje altijd te vinden.

Alleen is het probleem dat mensen vaak zo snel mogelijk heel sterk en gespierd willen worden en dus veel te zware gewichten pakken en de verkeerde bewegingen maken.
Mensen realiseren zich niet dat ze zonder goede voorlichting veel kapot kunnen maken met blijvende schade.
Ik zie in de sportschool de meest gekke oefeningen (alsof ze die zelf hebben bedacht) met veel te zware gewichten.

Maar als antwoord op je vraag: indien je je goed laat voorlichten en dus weet wat je gaat doen en met welk doel dan is het zeker gezond. Zorg voor een goed trainingsschema, een goede begeleiding en laat je vooral niet opjutten door mensen om je heen die het zogenaamd " stoer" vinden om zware gewichten te pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja is heel gezond, maar zoals met alles moet je er iets vanaf weten en er goed mee omgaan...

Het maakt het lichaam sterker... en de conditie wordt groter...

Ja het is een trend, maar dan is dit wel een goede trend... En deze gaat niet zo snel over, want bewegen moet iedereen, die gezond wil blijven/worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lichaamsbeweging is gezond als je het doet met gezond verstand.
Als je 2 of 3 keer in de week kan opbrengen en je overtraint je niet, dan ben je goed bezig.
Elke dag is teveel van het goede.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden