Is Fitness/krachttraining gezond?

Is het gezond/ongezond? Wat doet het met je lichaam? Of is het meer een trend/rage van deze tijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ja hoor is heel gezond. Ik doe het al zo een 22 jaar en ben zo sterk als een beer en voel mij superfit op mijn 40-ste
Als er iemand gaat verhuizen en er zware dingen getild moeten worden dan weten ze Edje altijd te vinden.

Alleen is het probleem dat mensen vaak zo snel mogelijk heel sterk en gespierd willen worden en dus veel te zware gewichten pakken en de verkeerde bewegingen maken.
Mensen realiseren zich niet dat ze zonder goede voorlichting veel kapot kunnen maken met blijvende schade.
Ik zie in de sportschool de meest gekke oefeningen (alsof ze die zelf hebben bedacht) met veel te zware gewichten.

Maar als antwoord op je vraag: indien je je goed laat voorlichten en dus weet wat je gaat doen en met welk doel dan is het zeker gezond. Zorg voor een goed trainingsschema, een goede begeleiding en laat je vooral niet opjutten door mensen om je heen die het zogenaamd " stoer" vinden om zware gewichten te pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja is heel gezond, maar zoals met alles moet je er iets vanaf weten en er goed mee omgaan...

Het maakt het lichaam sterker... en de conditie wordt groter...

Ja het is een trend, maar dan is dit wel een goede trend... En deze gaat niet zo snel over, want bewegen moet iedereen, die gezond wil blijven/worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lichaamsbeweging is gezond als je het doet met gezond verstand.
Als je 2 of 3 keer in de week kan opbrengen en je overtraint je niet, dan ben je goed bezig.
Elke dag is teveel van het goede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beweging is gezond, zolang je het niet overdrijft, en goed opbouwd, je begint niet met gewichten van 100 kg, maar moet dit gelijdelijk opbouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het is gezond en hoe gezond het is kun je nu eenvoudig laten testen door 4 weken mee te doen bij een sportschool in de buurt. Je krijgt dan een in- en outtake en zo kun je zien of bepaalde waarden (bloeddruk, hartslag, gewicht bmi etc) zijn verbeterd. Ik heb het gedaan en was verbaasd van het goede resultaat. Zie de link voor meer info.

Het is niet alleen goed voor je spieren etc, maar ook voor je psychische gesteldheid. Effe lekker een uurtje niet aan je werk of andere zaken denken is gewoon erg prettig.

Sportse!

Enne, ik heb 44 jaar niet gesport, dit was voor mij de eerste kennismaking.
paulus811