ik wil naar Euro 2012 in Poznan (Polen). Waar kan ik dit regelen?

Ik heb nooit eerder een europees kampioenschap vanuit het gastland zelf meegemaakt, dit wordt dus mijn eerste keer. Ik zie het zelf voor me dat ik met 1000den andere oranje supporters in een georganiseerde tour de speelsteden van Oranje afstruin.. Iemand een idee waar ik daarvoor moet zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Nou ten eerste zou ik als je de speelsteden van Oranje wilt afstruinen juist niet naar Poznan gaan, want daar zal Oranje niet spelen.
Oranje is groepshoofd, wat inhoudt dat ze al haar wedstrijden in dezelfde plaats speelt.
Pas tijdens de loting wordt bepaald of ze groepshoofd worden van groep B of C.
Groepshoofd van groep B speelt al haar groepswedstrijden in Charkov (Oekraïne). Het groepshoofd van groep C speelt al haar wedstrijden in Gdansk (Polen).

Je meldt niet of je daadwerkelijk in het stadion wilt zitten of dat je gezellig met een peloton andere supporters zonder kaartjes op stadspleinen naar grote schermen wilt kijken (zoals in 2008 in Zwitserland ook in grote mate plaatsvond).
In het eerste geval is het zaak zsm jezelf nog te registreren voor kaartjes (of meedoen aan alle prijsvragen om te gaan winnen).

Daarna is het verstandig om even af te wachten tot de loting voordat je hotels/campings afbelt voor een plekkie. Wel kun je alvast voor jezelf een lijstje maken met interessante hotels/campings in de beide genoemde plaatsen.

Een andere, misschien wel heel leuke optie is het proberen een plek te krijgen op de befaamde Oranjecampings.

http://www.oranjecamping.nl/Home
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je weet wanneer er in welke plaats wordt gespeeld. Je weet waar het stadion zich bevindt.

Je hebt dus voldoende informatie om zelf je onderkomen te regelen. Zoek en boek een hotel, een pension, een camping, een appartement, een vakantiehuisje - net wat je wilt.

Bepaal of je vliegt, treint, of autorijdt. Als je vliegt of treint, kun je daar een auto huren, of gebruik maken van de pendelbussen die de organisatie vanuit diverse plekken van en naar het stadion laat rijden. Als je autorijdt, hoef je alleen maar te controleren of jouw verzekeringen ook in Polen geldig zijn.

Afhankelijk van waar wordt gespeeld, kun je of steeds meereizen van stad naar stad, of deels op één plek blijven zitten en heen en weer pendelen wanneer er elders wordt gespeeld - dat ligt aan de afstand/reistijd.

Ook toegangskaarten kun je vooraf al bestellen.

Verder is Polen een gewoon westers land met fatsoenlijke mensen, met normale hotels die in normale steden staan, met eten en water waar je niet ziek van zult worden. Je spreekt Engels, Duits of gebarentaal - dat lukt allemaal prima.

Kortom, niets staat je in de weg om gewoon helemaal zelf je reis zo te organiseren als je zelf wilt.

(Zo heb ik het gedaan toen ik naar de kampioenschappen in Polen, in Turkije, en in Litouwen ging. Werkt prima. Je ontmoet nog steeds genoeg mensen, en je gaat niet ten onder in de massa.)