Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben sommige mensen een zichtbare achilles pees?

Ik heb op de een of andere manier echt een achillespees fetish, ik vind het heel mooi als die zichtbaar is bij de enkels (snapt iemand wat ik bedoel?).
Alleen hoe komt het dat je bij sommige mensen hem wel ziet, en bij anderen niet? Heeft het met gewicht/sporten/vetpercentage of iets te maken? En hoe train ik dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
Kun je niet specifiek trainen volgens mij
Cryofiel
10 jaar geleden
Volgens mij is de achillespees van nature zichtbaar, en "verdwijnt" hij wanneer je overgewicht hebt of wanneer je teveel vocht in de benen hebt (circulatieproblemen). Maar zeker weten doe ik dat niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is persoonlijk. Bij de meeste mensen is hij wel goed zichtbaar, maar het is net als met andere dingen. Het heeft te maken met lengte van de spier (langere spier/kortere pees), vochtvasthouden, vet%, enz.

Het is absoluut niet trainbaar. pezen worden niet korter/langer, dikker/dunner.
Het enige waar iets aan te doen is, is zorgen dat je geen vocht vasthoud (zout, geen hartpatient worden, enz) en zorgen voor een gezond vet%.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding