Hoe kan het dat ik aan kom terwijl ik meer dan ooit in beweging ben?

Dus 3 weken geleden besloot ik om meer te gaan sporten, niet mega intensief maar gewoon op mijn manier. Elke dag 10tot 15 min een ab workout{om de 4 dagen rust dag} en elke dag mininmaal 5 a 6 km lopen. Ik verwacht niet mega snel af te vallen maar dit is iets wat ik gewoon langer kan vol houden dan als ik iets te intensief ga doen. Maar ipv afvallen of het zelfde gewicht blijven ben ik nu naar 3 weken 2 kilo aangekomen... Hoe kan dit? Wat doe ik verkeert? Mjjn dieet is ongeveer het zelfde als voorheen dus op zijn minst verwacht ik dat ik het zelfde gewicht zou blijven.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Sport
2.8K

Antwoorden (1)

Je hebt waarschijnlijk meer spiermassa aangekweekt en spiermassa weegt meer dan vet.
Vandaar dat je in het begin aan komt. Maar spiermassa verbruikt met energie dan vet. Dus je zult op termijn toch af gaan vallen. Volhouden dus! https://www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afvallen/zijn-spieren-zwaarder-dan-vet
Moet zijn: Maar spiermassa verbruikt meer energie dan vet.
Toegevoegd op 16 maart 2020 09:01: tekst
4 jaar geleden
Ritsuka
4 jaar geleden
En als je net begint met meer bewegen houden je spieren vaak tijdelijk meer vocht vast.