hoe wordt de entreeprijs van een pretpark berekend?

wat wordt er allemaal berekend

hoelang je daar blijft maar wat nog meer

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Een park maakt onkosten, denk aan medewerkers, onderhoud, gas-water-elektra, attracties en nog veel meer. Als je alle kosten voor een jaar bij elkaar optelt en dat deelt door hoeveel bezoekers per jaar komen weet je ongeveer hoeveel je voor een kaartje moet vragen.

Sommige parken zoals Disney vragen veel meer dan andere parken als Slagharen. De redenen daarvoor zijn; Disney heeft veel meer onkosten, het park is veel groter en mensen hebben er meer geld voor over.

Er zijn daarnaast nog honderden andere factoren hoe een prijs berekend wordt. Als je de kaartjes goedkoper maakt is de kans ook groter dat er meer mensen komen. Maak je de kaartjes duurder, verdien je meer per persoon maar komen er waarschijnlijk ook minder mensen. Die afweging wordt gemaakt door een stel mensen die hier veel verstand van hebben. Het gebeurt ook wel eens dat een park verlies maakt. Ze kunnen dan de prijzen omhoog of omlaag gooien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kierkegaard47
10 jaar geleden
.... moet ik toch weer aan episode 'cartmanland' van South Park denken :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, inderdaad.