Wat is dat spul?

Ik heb net een honkbalwedstrijd gekeken en toen was er zo iemand die zijn knuppel brak. En toen kreeg hij een nieuwe en deed hij er iets bruins op. Op het shuine stuk van de knuppel waar die dikker wordt. Het zat op een witte soort van doek. Wat is dat en waarvoor dient het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Misschien om de knuppel t polieren?

(is ook bruin spul)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor de grip zodat je het beter kan vasthouden (als je bedoeld waar hij wordt vastgehouden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aluminium knuppels worden meestal voorzien van een (kunst)leren 'grip', zoals je ook bij tennisrackets en hockeysticks ziet. Bij houten knuppels volstaat de speler meestal met het aanbrengen van wat hars (pine-tar) om de greep op de knuppel te verbeteren.