Is er ook een werelduurrecord zonder bochten (bijv op een lopende band)?

Het werelduurrecord wielrennen wordt vaak gedaan op een binnenbaan dus met bochten. Maar al je hetzelfde zou doen op de lopende band maak je geen bochten. Maar kun je dan ook sneller gaan of zijn daar geen werelduurrecords in? Of bijv . op een hele lange recht (buiten)baan van min. 60 km. Hoe snel zou men dan gaan?

8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Overdekte baan van 60 km lijkt mij onhaalbaar en op een loopband bepaalt de band hoe snel je gaat...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ff Een fiets op een rollerbank kan gewoon meten hoeveel "afstand" je fietst. Een loopband kan je zelf instellen hoeveel km/u je loopt/rent. Dus ook dat zou kunnen.
http://www.recordholders.org/en/list/treadmill.html @erotisi Er zitten haast "geen" bochten in een binnenbaan, de fietser fietst zo goed als "rechtdoor". Buiten zou je sneller last van wind slechte ondergrond hebben dan binnen van de minimale afremming door de "bocht".
erotisi
8 jaar geleden
haast geen bochten in een binnenbaan? Hoe bedoel je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Door de opstaande rand heb je niet het effect van een bocht. Als je het nog extremer zou maken, zoals een soepkom zou je echt geen bocht hebben als je bovenin de kom zou zitten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het over wielrenindoortracks. Niet hardlopen.

Antwoorden (2)

ja dat is er.Fred Rompelberg is wereld uur recordhouder op de fiets,buiten op een zoutvlakte.

http://fredrompelberg.com/NL/wereldrecord
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ehh, dat is een snelheidsrecord. Niet een duurrecord. Het antwoord is wel ja, maar de bron is onjuist.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bestaat er een bron van dat duurrecord/
niko
8 jaar geleden
is inderdaad een snelheidsrecord.mijn vergissing.
Ja, bijvoorbeeld loopbandduurrecord:

http://www.guinnessworldrecords.com/world-records/treadmill-distance-run-in-12-hours