als je een snowboard huurt krijg je dan een veiligheids riem erbij?

Binnenkort ga ik op snowboard vakantie voor de 1st keer met BLOSO en mijn vraag: als ik een snowboard daar huur krijg ik een veiligheidsriem erbij of moet ik dat kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Nee, en in principe zijn ze ook niet echt meer nodig. Tegenwoordig is 99 % van wat je huurt met flowbindingen. Deze schieten niet makkelijk uit. Vroeger waren ze wel nodig, want toen had je klik-bindingen waarmee je met skischoenen kon boarden. Deze klikte wel eens open door de voeten stang in de stoeltjes lift. Was erg gevaarlijk voor recreanten er onder, maar koord was ook handig tegen verlies dan in diepe sneeuw. ....maar nu echt niet meer nodig.