Hoe weet je of een skihelm de juiste maat is?

Ik heb er een gekocht, heb mijn hoofd opgemeten en de daarbij passende maat gekocht. Zou toch nog graag weten hoe ik kan zien aan mijn hoofd of die goed zit of niet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een speciaalzaak kan jou daar in adviseren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ben ik langsgeweest, adhv hun advies de helm gekocht, maar vind toch dat die precies niet juist zit.
paulus811
7 jaar geleden
Waarom koop je m dan?
paulus811
7 jaar geleden
Een skihelm moet ook nog lekker zitten met zonnebril- of skibril. Niet te vast op je hoofd maar ook zeker niet te los. Het is in het begin ook even wennen en uitvogelen wat de beste afstelling is.
dudemeister
7 jaar geleden
mijn tip
je moet je vinger ertussen kunnen steken
of dat hij lichtjes op je hoofd kan draaien als je hem met twee handen vastpakt

Antwoorden (1)

Voor kleding, ook een helm, geldt dat je niet kunt "zien" of iets past.
Dat moet je dus altijd passen.
Als een bestelde helm niet past moet je hem dus omruilen.