Wat is het verschil tussen sporten en dansen?

Ik vraag me al lang af waarom dansen niet thuis hoort bij onder de categorie "sporten", dansen is toch ook sporten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Sommige dansen zijn een vorm van sport. Maar sporten staat niet gelijk aan dansen. Aangezien dansen ontstaan is als amusement, en er later sportieve uitingen uit ontwikkeld werden is het niet gebruikelijk om dansen onder sporten te laten vallen. Als je nagaat hoeveel er gedanst wordt, en welk deel daarvan als echte sport gezien kan worden dan is dat ook wel logisch. Net zoals muziek onder entertainment valt, terwijl er ook muziekuitingen zijn die bij kunst horen.
Amadea