Waarom doen er minder meisjes aan extreme sporten zoals BMX ?

Ik doe aan BMX, als een meisje. Nu is mijn vraag waarom ik het enige meisje van mijn dorp ben die er aan doet? Ik bedoel, wat is er jongensachtig aan? De stang op de fiets? Die was alleen maar van vroeger omdat de meisjes rokken droegen wat nu ook al niet meer zo is...

Toegevoegd na 1 uur:
En ik ben niet Lesbisch :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Het vergt lef om de enige/eerste te zijn van een gemeente om een activiteit uit te oefenen. Zeker voor jongeren is het makkelijker om met anderen mee te gaan doen.
Al helemaal als het om activiteiten gaat waar meer jongens/meisjes aan doen.

Dat een sport als BMX jongensgerelateerd is heeft met het verleden te maken.
Dat hier nu vragen bij gesteld worden heeft met onze ontwikkeling te maken.

Misschien ben jij wel diegene die andere vrouwen weet te overtuigen ook mee te doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om dezelfde reden waarom minder jongens met poppen spelen, van shoppen houden, van bieber houden etc. Ondanks de trends in de tijd die het tegengestelde beweren zijn er gewoon verschillen tussen mannen en vrouwen , en jongens en meisjes, gemiddeld genomen dan.

Per individu kan het heel anders zijn, een stoer meisje kan veel stoerder zijn dan de meeste jongens, een jongen die wel van bieber houdt, is misschien wel meer fan dan veel van de meiden die naar hem staan te gillen.

De sport die je noemt valt gewoon in de groep waar gemiddeld meer jongens belangstelling voor hebben, voor ballet kun je het omgekeerde zien.

Toegevoegd na 4 minuten:
Let op, ik beweer dus in het geheel niet dat er iets mis zou zijn met iemand die niet in het gemiddelde valt, juist niet.
Je hebt diversiteit nodig om tot een goed geheel te komen. Het is de grote massa die een stabiel gemiddelde maakt, het zijn de uitzonderingen die het interessant en afwisselend maken.
10 jaar geleden
Jongens zijn sterker dan meisjes, Dit zijn mannensporten, Jongens zijn machos, Minder intresse bij de meisjes, Dit zijn sporten waar je als man kunt bewijzen dat je stoer bent met als gevolg dat er meer intresse is van de meisjes voor uzelf,

Mannen willen zichzelf steeds bewijzen om zo meer kansen te hebben bij de meisjes,
Daarom worden deze sporten ook alsmaar extremer,
Het gaat hem hier feitelijk over voortpanting en het zoveel mogelijk verspreiden van erfelijk matriaal. Daardoor komt het ook dat het meer gaat om jonge lui die vol op in het proces zijn van voortplanting. Oudere mensen zouden deze sporten ook kunnen doen maar daar is de intresse van voortplanting niet zo groot meer.
Extreme sporten is eigelijk een uiting van oerinstincten.
Dat er nu ook meisjes dit doen zou je kunnen vergelijken met homosexualiteit.
Je heb een man en een vrouw maar je hebt ook Vrouwelijke mannen en mannelijke vrouwen. Daartussen heb je een ganse gradatie.
Dit zou je ook kunnen vergelijken met het verschil tussen jongens en meisjes wat betreft sporten. Ik wil hier wel duidelijk zijn dat ik niet wil zeggen dat een meisje die extreme sporten doet daarom ook lesbis is. Maar je ziet wel regelmatig dat vrouwen die goed zijn in mannensporten ook lesbis zijn. En nu heb ik mij op dun en glibberig ijs begeven. Het is niet allemaal zwart wit maar er is een grote zone grijs.
Robby BB