is spierpijn wel of geen goed teken voor de vetverbranding?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
11.9K

Antwoorden (2)

Nee, spierpijn zegt helemaal niets over eventuele vetverbranding, of hoe actief je bezig bent geweest.
Sommige mensen hebben heel snel spierpijn, sommige mensen hebben bijna nooit spierpijn.
Een betere indicator voor je workout is te kijken hoe goed je nog kunt praten tijdens het sporten, als je makkelijk een gesprek kunt voeren, ben je niet zo intensief bezig. Maar als je echt maar een paar losse woordjes kunt zeggen tussendoor, dan ben je lekker intensief bezig.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vetverbranding hangt van veel verschillende factoren af.
Als je graag je vetpercentage wilt verminderen, kun je het beste focussen op genoeg eten, vooral genoeg eiwitten, en krachttraining (plus wat cardio) doen om je spiermassa omhoog te krijgen.

Kijk hier wat je ongeveer nodig hebt op een dag: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Ga ongeveer eten zoals het TDEE getal aangeeft (nadat je je activiteiten hebt ingevuld), en zoek of vraag een goed schema om spiermassa op te bouwen.
Dan blijf je met gewicht ongeveer hetzelfde zitten, maar ga je uiteindelijk vet verbrande en spiermassa opbouwen.
Het is een langzamer proces, maar wel met goed resultaat uiteindelijk (ben dit nu zelf ook aan het doen).
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kon amper een woord zeggen, dat was wel duidelijk :P
Ritsuka
10 jaar geleden
Dan ben je goed bezig. Neem daarna wel genoeg rust, en zorg dat je iets eet met koolhydraten en eiwitten om je energie weer aan te vullen en voor spierherstel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je uotgebreide goede advies ;)
Als je spierpijn hebt zullen je spieren moeten herstellen, hierbij verbrand je wel degelijk calorieën en dus ook vet.