Ben ik (16 jaar) te oud om nog te beginnen met dansen?

Ik ben 16 jaar en ik wil op dansen gaan, zoals modern of jazz, maar ben ik er dan te oud voor? Ik heb nog nooit echt dansles gehad en ben ook niet lenig, kan ik dan nog leren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
7.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16 jaar en je bent nu al bang dat je niet goed bewegingen kan doen? al ben je 30 kan je op dansen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en op je zeventigste moet je het juist gaan doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inspirerende vraag waarvoor + Liefs en fijne ontdekkingsreis nog!

Antwoorden (5)

Hou maar in je gedachte dat een finalist van So you think you can dance pas 18 was toen hij begon met dansen. Dus nee, je bent totaal niet te oud.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent nooit te oud om te leren dansen voor je plezier.

Wil je leren dansen, om er je beroep van te maken, kijk dan eens op deze website:

http://www.dansworkz.nl/docentinfo/heemstede/82-melanie-chrissy-bos

Dan krijg je 100% zeker een deskundig antwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dansen kan je op elke leeftijd leren, lenigheid kun je oefenen/trainer zeker als je pas
16 jaar bent en als je het voor je plezier doet kun je nooit te oud zijn...

Toegevoegd na 1 minuut:
correctie : oefenen/ TRAINEN

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je een probleem hebt met NIET lenig zijn, zou je op turnen kunnen gaan. Met turnen oefen je het hele lichaam. Kijk eens naar turnwedstrijden [vooral op de Olympische Spelen is het heel duidelijk zichtbaar] hoe lenig deelnemers zijn, bijna ongelofelijk wat deze met hun lichamen kunnen doen.
Dus kijk eerst hoever je komt, beweging maakt al soepeler en overdenk dan of het nodig is om meer te doen aan sport/beweging.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op 16 jarige leeftijd ben je niet te laat. Je kan hoe oud je ook bent beginnen met dansen! maar zorg er gewoon voor dat je begint op een laag niveau eerst de basis eigenlijk net als je als klein kind zou doen, maar dan een paar jaar later!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van zodra wij ons als mens consequent durven te focussen op 'ik kan dat ook' dan kunnen wij op eender welke leeftijd alles aan als we onszelf maar in de passionele vibes van 'ik kan dat ook' kunnen houden.
Dus ook cursussen dansen voor de fun én ja ook professioneel dansen kan je op eender welke leeftijd starten.
Je dient gewoon zelf naar jouw lichaamstaal te leren luisteren.

Van zodra wijzelf geloven of vrezen dat we iets niet zouden kunnen geven we ons brein geen impulsen/opdrachten meer om het soort hormonen te activeren die aanzetten tot een effectieve én efficiënte actie ter zake.

Of anders verwoord:
De aard van de gedachten die we toelaten zijn verantwoordelijk voor de aard van de daden die we toelaten of net niet toelaten.

Luister dus vaker naar informatie die jouw brein activeert tot geloven in jouw kunnen en dan zal je via specifieke hormonale processen ook daadwerkelijk acties kunnen ondernemen waarvan velen voordien beweerden dat ze onmogelijk waren.

Enkel onze gelimiteerde gedachte(n) zorgen voor daadwerkelijk ervaren limieten maar daarom wil dat nog niet zeggen dat het onvermijdelijk tot deze limieten hoeft te komen.

De keuze is dus aan jou of jij jezelf met hart en ziel kan/wil/durft over te geven aan een passie voor het dansen.

Indien er voor Jou een andere prachtige uitdaging is weg gelegd dan zal je dat snel ondervinden want dan zullen jouw gedachten jou steeds uit de fysieke positie halen om ongeremd te dansen.

Want dat is dus de voorwaarde om ergens 'moeiteloos' in gespecialiseerd te geraken.

Dat je telkens opnieuw een gefocuste passie kan blijven voelen bij de uitdaging die je aangaat.
Als het vuur van deze passie bij elke moeilijkheidsgraad meer en langer daalt dan je binnen een etmaal terug kan opkrikken dan ga je al snel geen vreugde meer beleven aan de uitdaging.
Als je na elke terugval, vanwege een nieuwe uitdaging of hogere moeilijkheidsgraad, de passie nóg hoger voelt oplaaien om je toch te specialiseren in deze discipline (zoals dansen) dan heb je een uitdaging gevonden die perfect bij jou past en waarin jij zonder enige twijfel zal uitblinken zonder het gevoel te hebben dat je er bovenmatige inspanningen voor hebt moeten leveren.

Elke fysieke dans begint met een dans in gedachten.
Elke uitblinker, op eender welk vlak, heeft diens parcours meermaals in gedachten doorleefd.
Geniet er hoe dan ook van want daarvoor is het leven bedoeld ;-)

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me