Hoe komt het dat ik niet omhoog kom met opdrukken?

Ik ben bijna 17 (nog 16), weeg zeker 85kg en ben ongeveer tussen de 1.85-1.90m lang. Als ik wil opdrukken (ik wil graag buik, maar vooral borstvet verliezen (ik ben man)) lukt het niet. Ik laat me zakken (wat al best vreemd voelt), de spieren zijn ontzettend gespannen, en soms kom ik met geen mogelijkheid omhoog (soms natuurlijk ook wel, maar dat is dan een keer of 2 tot 3). Hoe kan dit precies? Zo zwak zijn mijn spieren toch ook weer niet, al zijn ze ook niet super sterk.
Ik heb hetzelfde als alternatief, alleen sta je dan niet op je tenen, maar zit je op je knieën, je zit dus als ware op je knieen en voor de rest is het compleet hetzelfde. Dit gaat een stukje makkelijker, al is dit ook nog steeds vrij moeizaam...
Wat kan dit zijn? Hoe is dit misschien op te lossen?

PS, als dit niet een goede plek is om zulke vragen te stellen is een URL met een site waar dit beter op zijn plek is ook welkom, al heb ik natuurlijk liever hier antwoord.

Bedankt alvast.

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar is het opdrukken vanaf je knieen erg slecht? Waarom is dit dan zo zwaar?
wat zou er beter/een goede verhouding zijn tussen opdrukken en opdrukken op je knieen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is een kwestie van kracht. Stel je hebt een truck en de klep van de achterkant gaat open/dicht met een elektromotor is het openen makkelijk, maar sluiten is erg vermoeiend voor de motor omdat als ie recht staat de lengte om dat punt enorm trekt naar de grond (ligt eraan hoe lang dat ding is) en wordt weer zwak waneer het hij op ongeveer 25 graden overheld. Met opdrukken is dat ongeveer hetzelfde.

Meer trainen, of verwacht je dat je na 1x oefenen al 200 pushups kan doen? Je bent gewoon nog niet sterk genoeg.

Hoi Akser01, Opdrukken, gruwelijk vond ik dat.... maar het went. :-) En het helpt voor mij heel veel voor sterkere spieren in borst, rug en buik. Ik ben geen expert maar herken uit eigen ervaring wat je schrijft: ik had dat ook. Bij mij kwam dat door: - weinig kracht in mijn armen.... maar dat ontwikkelt zich bij regelmatig doen - te weinig buikspieren en rugspieren... die helpen namelijk mee bij opdrukken door van je lijf een 'plank' te maken. Daardoor kun je echt je hele lichaam opdrukken, anders wordt het een soort 'borstwiebel' vanuit je rug. Ook dit is een kwestie van trainen - doorhebben wat de juiste techniek is... de trainers op mijn sportschool keken goed mee en gaven mij tips. Het is belangrijker dat je de techniek GOED doet dan dat je 'm snel doet. Vanaf je knieën kan dus prima in het begin, totdat je geoefend genoeg bent om met je hele lijf de techniek goed te doen. - Ademhalen.... ik moest (ook bij andere oefeningen) leren om dóór te ademen en op het juiste moment (dus bij inspanning) uit te ademen. Op http://www.hoemoetje.com/opdrukken zag ik een goede uitleg. Veel succes verder!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100