Heeft iemand tips tegen rode plekken/brandwondjes op je voeten na het judoën?

Altijd als ik gejudood heb zitten er pijnlijke rode plekken/ brandwondjes op de bovenkant van m'n voeten (soms ook op knieën en ellebogen)van de mat. Als ik die plekken blijf 'irriteren' (dus door gewoon door te blijven trainen) gaan ze vaak open. Hebben meer mensen hier last van ? Zo ja want doen jullie hier tegen/mee ?

Toegevoegd na 9 minuten:
En hoe kan ik dit voorkomen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee denk het niet want ik krijg die plekjes alleen als ik op de mat getraint heb..... en op m'n voeten zit geen pak ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik herinner me dat wel van heeeeel vroeger inderdaad, van die brandjwondjes van de mat.

Antwoorden (3)

Koelen moet je als eerste doen, door onder stromend lauw water te houden, of er natte doeken op te leggen. Daarna mag je er Flamigel opdoen, niet inmasseren.
http://www.wondzorg.be/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=1809:flamigel-flenpharma&catid=187:epidermis&Itemid=531
of Biogaas, of Hetiq brandwondenpleister
http://www.bhvsupport.nl/contents/nl/d24.html
Zorg dus de volgende keer dat je 1 van deze producten in huis hebt, zodat je snel kan handelen en zodat de wonden snel genezen.

Toegevoegd na 4 uur:
Misschien kun je dit voorkomen met behulp van de Compeed anti blarenstick.
http://www.newpharma.nl/apotheek/compeed/86448/compeed-anti-blaren-stick-10ml.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!
Het is een brandwonde waar je over spreekt, Behandel deze dan ook als een brandwonden, maar als het snel moet gaan, in verband met een andere training of wedstrijd dan is het een zaak om zo snel mogelijk de wonden te verdrogen, Dit doe je na de wond overvloedig met water te hebben gespoeld en uitgewassen, en goed laten drogen, eventueel met een haardroger. Daarna doe je er eosine op waterbasis op. Als je gaat kopen de nadruk leggen op eosine OP WATERBASIS,
De eosine alleen maar op de wonden aanbrengen. Dit is zeer belangrijk omdat men anders niet kan zien aan het omringende weefsel, of er een ontstekking is,
Daarne de wonden zoveel mogelijk aan de lucht blootstellen,
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!
Niet meer judoën :-), geintje, miss even langs de drogist om menthol zalf, dat verkoelt!