Welke kleding kun je aan naar de sportschool?

Ik ga voor het eerst naar de sportschool en ik broeg me af of ik wel in een t-shirt en johgings broek er heen kan. Ik heb bv geen sportschoenen (alleen van die nep all stars). Ik zie altijd mensen in dure merk kleding.

Weet jij het antwoord?

/2500

gezien de temperaturen en het feit dat je je gaat inspannen (als het goed is) zou ik kiezen voor een korte broek en een t-shirt. Sportschoenen zou ik pas aanschaffen als je zeker bent dat je doorgaat met sporten. Hemdjes zonder mouw heb ik ook wel gedragen maar hebben het nadeel dat je zo erg gaat ruiken onder je oksels...en vergeet niet een handdoek mee te nemen.

Je kan het beste aandoen waar je jezelf het prettigst in voelt, je komt immers vooral voor jezelf in de sportschool. Het dragen van merkkleding doen de meeste sporters vooral voor hunzelf, niemand zal er vreemd van opkijken als je met je "zeeman" shirtje zit te zweten , ook je schoenen zullen niet opvallen. Bijna iedereen zit daar om inspanningen te verrichten, en zijn zo met zichzelf bezig dat kleding niet belangrijk is. Succes.

Nergens voor nodig om dure merkkleding aan te doen, daar sport je echt niet beter door ;) En in de sportschool let iedereen op zijn eigen prestaties, dus het maakt ze niet zoveel uit hoe jij er bij loopt. Een T-shirt en een joggingbroek is prima. Ik vind zelf een synthetisch shirt of een tanktop fijner, omdat daarmee het zweet sneller afgevoerd word, katoen gaat heel erg plakken als je intensief bezig bent. Een tip: de Lidl en de Aldi hebben regelmatig aanbiedingen met sportkleding, en dat is echt prima kwaliteit hoor. Het ligt er aan wat je wilt doen in de sportschool. Als jij wilt gaan hardlopen of andere cardio, kun je beter wel een soort hardloopschoenen halen, en misschien een 3 kwart sportbroek (dat is minder warm). De Zeeman en Hema hebben ook prima basis sportbroeken. Voor krachttraining is All-Stars haast beter. Je kunt dan beter schoenen hebben waarbij je meer met je voeten op de grond staat, dus niet met een dikke veringlaag er in. Dus ga gewoon in je T-shirt en joggingbroek, en dan kun je altijd later kijken voor andere kleding, als je het bijvoorbeeld te warm hebt. En dat hoeft echt niet duur te zijn hoor, dat is onzin.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100